På mit arbejde har vi som sagt en Pilous. Den har 2 hastigheder.
Den ene siger vi er til rustfri, og den anden stål.
Mener den bliver 14 år i år. Og den er blevet mishandlet gennem årene. Selvom den ikke kører super langsomt, så holder klingerne fint til rustfrit. HVIS man husker at have godt med kølevæske på
Jeg har en kammerat som har købt en større model. Som kan skære i smig, til begge sider. Den har frekvensomformer og kan køre meget langsomt. Den kører super godt, og skærer endnu bedre
Men der er ingen tvivl, til privat brug ville jeg vælge den med 2 hastigheder, smørre godt. Og helt sikkert have sav og klinge meget længe.
Jeg har selv en billig Kina model. Den luxcut mener jeg. Købt brugt for 400kr. Købte så kvalitets klinger for 1200kr, og på 3'år kører jeg stadig på en og samme klinge.
Den er dog ved at være færdig nu. Men med moderat omdr og tilspænding holder en klinge utroligt længe.
Det er selvfølgelig altid nemt at sige hvad andre skal gøre, når man ikke selv skal bruge pengene. Men som alt andet, især i dette fag. Køb kvalitet. Du bliver mere tilfreds på sigt. Og helt sikkert hvis du en dag skal sælge.
Mvh