Hej Rasmus.
<snip> Ser ser godt og hyggeligt ud hos dig Erik
Har du overvejet et Lista skab med høje skuffer til dine deckel ting?
Så kan du bruge toppen af det til dit plan? <snip>
Nu har jeg jo et originalt Deckel FP1 skab til Deckelstuff. 2'eren skal originalt bruge 2 skabe - fjollet.
Jeg så et billede af 1'er skabet hos lathes.co.uk og syntes, det var fikst.
Men jeg bør lave nye træindlæg, da de ikke passer til mine kegle 40 værktøjer.
Jeg fik en stak skuffer og glideskinner forærende. De må kunne bruges til at bygge et skuffemøbel med sinusbordet som bordplade.
Har du set, hvor godt de to Lista-agtige skabe passer mellem benene på arbejdsbordet? Lige så godt som dine skabe.
Hvad angår værkstedet, rev jeg en gammel bygning ned. Gulvet var i to dele og jeg besluttede at kun bruge den ene del.
Jeg lagde fodrem og lidt gulv og rev halvdelen ned. Så kørte jeg Deckelen ind med truck og pallevogn (den vejer 1000 kg. uden hovede og plan).
Og byggede værkstedet op omkring den...
Jeg har lavet en udtagelig hel vægsektion, hvis Deckelen skal ud engang.
Lokalet er 2,7 m x 4,7 m. Det er betonpladen (plus vægtykkelser), værkstedet står på. Så fik jeg brugt nogle stykker spærtræ, jeg havde liggende.
Det var så stort, som jeg orkede at bygge.
I tidens løb har jeg haft mange drejebænke ind og ud af døren. Myford Super7, Boley 5LZ (defekt), Harrison 300, Weiler 220 LZD, EMCO Maximat Super 11, Weiler Primus og nu Chipmaster.
Alt sammen ved hjælp af tre bjælker som rampe og en pallevogn med korte gafler...at få Boley og Harrison ind og ud var meget farligt. Aldrig mere!!
Mvh.
Erik