Hej Tommy - hvis "bolten" er hul, må det jo være en møtrik, hehe
Ja eller et rør
jeg ved sgu heller ikke lige, hvor det der "hul" kom fra, når der skulle stå excentrisk. Det man først bliver dum på er hjernen
jeg tror, det var Neuberts Wedge type, der var inde og vende på lystavlen. Den har jeg tegnet og regnet en del på i den seneste tid.
"SRW AMESTRA GmbH" er en tysk værktøjsvirksomhed lige uden for Stuttgart, så det er nok ikke lige det, der bliver lavet i Frankrig.
Og det med licensen holder nu nok heller ikke. Den hedder jo netop ikke Multi Fix men Multi Suisse. Tony har faktisk skrevet en del om kopier i ovennævnte link:
http://www.lathes.co.uk/multifix/ Bl.a. noget om et fransk design, som hed Multi-Swiss. Hvorfor lige Swiss og ikke France? - For at henlede køberens tanker til originalen.
Det bliver produktet da heldigvis ikke ringere af, og jeg kan sagtens følge din filosofi med at købe Europæisk.
Den lille købmand henne på hjørnet kan altså heller ikke leve af det, vi køber i Bilka.
MEN - F.eks. Paulimot sætter jo også deres navn på Kina kopier. Så hvis der ikke udtrykkeligt står Made in Germany eller lignende på dem (og det gør der ikke
) så kunne de altså MEGET nemt vise sig at være fra Kina eller Taiwan. Det modsatte er fabrikanterne normalt RIGTIG meget omhyggelige med at gøre opmærksom på.
Hvis du kikker på AMESTRAs hjemmeside, så handler de med produkter fra mange anerkendte firmaer, men det fremgår ikke rigtigt, at de selv fremstiller "deres egne" produkter. - Lidt ligesom "Danske" Scantool, hvis eneste danske produkt vist er KEF. Resten står der bare Scantool på. Bliver KEF for øvrigt stadig lavet i Danmark? eller kommer det også fra Taiwan
Markedsføring af kopiprodukter er ikke altid lige kønt - spørg bare Lego.