El fejl på ovenstående. Motor kører fint ved 220v direkte med en kondensator ind over, det er en kul motor og den gnistede ret meget uden kondensatoren. Ledningen på maskinen var med et gammelt 380v stik hvor der var brugt 2 faser, nul og jord. ind over en 4 polet kontakt. Og her er det så det mystiske begynder for mig ihvertfald. De 2 faser og nul lagt ind på en diodebro af en slags hvor der så er 2 ledninger ud som går til motoren. (Se billeder) har lavet en tegning af måden det er koblet på den der diode ting og det gir ingen mening med min omend mindre erfaring med EL. Der var dog 2 ledninger der var knækket og en der umiddelbart så ud til at være brændt fast et sted den ikke skulle. Har ikke prøvet at montere det igen før jeg havde forhørt mig hos nogle med lidt mere erfaring på området. Måden det hele er sat sammen på med flere forsk. typer og farver ledning med samlemuffer og lign. tyder på at det er lidt af en EL cowboy der har været på spil...:-)
En anden ting er at det er en remtrukket maskine med 3 positioner, men der er oplyst 6 hastigheder, kan det der diodeværk være noget omdrejnings begrænser og/eller mangler der noget.
Håber der er en der har de vise sten, ellers må den nøjes med direkte 220v med kondensator og 3 hastigheder, dog monteret med nogle ordentlige materialer..:-)
/Rathje