Forfatter Emne: Hjælp til Køb af drejebænke  (Læst 7248 gange)

elmadsT

• Full Member
Hjælp til Køb af drejebænke
« Dato: Maj 21, 2017, 12:39:04 »
Hej håber der er en eller to der kan give mig et godt råd. Jeg har fundet den her på en bud rundet og vil høre om der er helt tosset at give 11500-11800kr stykker for den her maskine???

http://www.dba.dk/drejebaenk-scanturn-scantu/id-1033961884/

Der er ikke tilbehør med... Og har drillet lidt i afkobling af tilspænding... Men der er hvis bare en split der skal holdes godt rent.... Den har kun kørt små opgaver
Håber på hjælp
Mht Mads Gundersen
Ŧ

Søren

• Administrator
  • Hero Member
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Hjælp til Køb af drejebænke
« Svar #1 Dato: Maj 21, 2017, 14:05:10 »
Kender ikke modellen, men det er er da en dejlig størrelse. De lidt mindre bænke er ofte dyrere end de stor syns jeg der er en tendens til. Det må være bøvlefaktoren, pladsen og strømmen der spiller ind.
Mht til tilbehør, så burde der jo være "standard" tilbehøret med, såsom brille og treklo. Det er dyrt og bøvlet at finde en brille bagefter. Kender en der har ledt i 6-7 år efter en brille til hans Storebro bænk.

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

jens

• Hero Member
« Svar #2 Dato: Maj 21, 2017, 15:28:04 »
Helt på linje med Søren.
Kender ikke maskinen, men den ser rigtig fin ud, lige sådan en maskine jeg kunne finde på at købe, hvis der skulle opgraderes.
Det er vigtigt at du får stålholderne med til hurtigskiftet, samt brille og gerne fireklo, samt kik´efter der er både indvendige og udvendige klør med til trekloen.

Prisen lyder ok, og et par tusinde mere stadig en god handel, især hvis ovennævnte udstyr er med.
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

• Administrator
  • Hero Member
    • Frylunds Maskinforum
« Svar #3 Dato: Maj 21, 2017, 16:38:33 »
Så lige billederne på PC, det ser ud til at det er en Tripan grundholder der sidder på maskinen. Av av av din tegnebog, hvis det skal være de holdere. :D
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

elmadsT

• Full Member
« Svar #4 Dato: Maj 21, 2017, 21:56:54 »
Tak for råd.... skal lige være OBS. på det med brille.
 Treklo og de bakker der står på makinen, tænker jeg følger med... udvendig bakker ved jeg ikke, men er det ikke noget der kan købes efterfølgen????eller passer de specielt til en trekol.
-Men stål holder tror jeg ikke er med, havde tænk at finde et brugt kit eller høre efter et ved steen ved net2l.dk...
Ŧ

RH

• Hero Member
« Svar #5 Dato: Maj 22, 2017, 06:17:30 »
Bakker plejer at være halv dyre til visse patroner.  Det er nemmest hvis de er med fra start. Alternativt er det måske nemmere at købe en ny Kina patron, hvor alt er med?

Vedr. Brille så er det da rart den er med fra start.
Men du kan altså godt lave en selv, og endda finde en anden og tilpasse.
Mvh