Forfatter Emne: Justering af vertikalhovede  (Læst 17955 gange)

Spsmed

• Hero Member
Sv: Justering af vertikalhovede
« Svar #30 Dato: Marts 02, 2019, 16:41:51 »
Tænker på og købe denne holder til og montere i spændetang..Ham den gamle Mr Pete på YouTube synes godt om den..

Og han ved da tilsyneladende alting vedrørende maskinarbejder faget.. Nogen der kender til denne holder eller hvad bruger i...?
« Senest Redigeret: Marts 02, 2019, 16:49:19 af Spsmed »

Tommy

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #31 Dato: Marts 02, 2019, 17:12:44 »

Der er mange, der sværger til dyrt kvalitets målegrej, så jeg tør næsten ikke sige, at jeg kun har kineser ure og indikatorer. ;)
Mon ikke 1/100 er 1/100 alligevel.

Mr. Petes holder kan du købe (i en anden udgave) for ca. 50 kr. mener jeg det var, hos Steen på net2l.dk  Min virker fint.

I øvrigt tror jeg da ikke, at din Mitutoyo indikator er i den helt billige ende.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Spsmed

• Hero Member
« Svar #32 Dato: Marts 02, 2019, 17:51:44 »
Min "Mitutoyo" vippeindicator er en wanaby Mitutoyo med navnet Miluloyo :o og jeg kan ej finde den holder på den hjemmeside du hentyder til, når man klikker på "måle værktøj" så sker der intet :(

RH

• Hero Member
« Svar #33 Dato: Marts 02, 2019, 18:28:56 »
Et godt mitutoyo koster ~300/400kr i Danmark.
Brug pengene, og ha' et godt ur i mange år.

Personligt mener jeg at mange af de smarte opretnings værktøjer er spild af penge.
(Dobbelte ure osv)

Et ur, og en magnetstander er alt man ofte behøver.

Ps. Skriv til steen, hans side er mangelfuld.  Men kan skaffe alt

Tommy

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #34 Dato: Marts 02, 2019, 18:51:32 »
Min "Mitutoyo" vippeindicator er en wanaby Mitutoyo med navnet Miluloyo :o og jeg kan ej finde den holder på den hjemmeside du hentyder til, når man klikker på "måle værktøj" så sker der intet :(

;D Der er godt nok nogen producenter, der er frække ;D Men virker den ikke godt nok alligevel. [quest]

Steen kalder holderen for en "målebanan" :D Han kan sagtens have den på lager, selv om du ikke kan finde den på siden. Som RH siger, så bare send en mail. Han har sikkert også ure i den prisklasse du ønsker.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

tk

• Hero Member
« Svar #35 Dato: Marts 03, 2019, 12:42:28 »

hej. jeg tror at steens side er nede i øjeblikket. han har vist haft
  ubudne gæster på siden- og i gang med at lave en ny side!

teddy
teddy