Forfatter Emne: Tos drejebænk  (Læst 8897 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Tos drejebænk
« Svar #15 Dato: Januar 11, 2017, 19:02:36 »
Tak,  Jeg bør måske nævne at det er på Sjælland~Lolland :-)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1378
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Tos drejebænk
« Svar #16 Dato: Januar 11, 2017, 19:11:03 »
2 girafkraner og en autotrailer. :) Evt. et stativ af svære rør, og en kædetalje og så bakke traileren ind under.

Nød lærer nøgen kvinde at spinde. :D
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Tos drejebænk
« Svar #17 Dato: Januar 11, 2017, 19:57:16 »
Så var det nok bare lettere at løfte den op med brækstænger, sætte den på en palle og tage den med en pallevogn, og så trække det hele op med et spil/talje, på en auto trailer  :-)   

Men så skal jeg alligevel ud og leje trailer, og en bil der kan/må trække det :-)

Tænkte det var lettere med  'den nemme løsning'.
Men en kran er nok for dyr.
Kender dog ikke reele priser
« Senest Redigeret: Januar 11, 2017, 20:42:08 af RH »

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Tos drejebænk
« Svar #18 Dato: Januar 12, 2017, 00:13:16 »
Jeg vil foreslå at der skal bruges en lastbil med kran. Alt det med brækstænger og trailer dur ikke. 1200 kg er ikke noget man lige smider rundt med, risiko for skader på materiel og mandskab.
Lav en aftale med en vognmand og hvis det ikke haster så få det med som retur gods, så tror jeg ikke at det bliver så dyrt .

Bjørn H

  • Gæst
Sv: Tos drejebænk
« Svar #19 Dato: Januar 12, 2017, 05:44:39 »
Og inden i selv begynder at hive i den - så tjek en manual, lige i starten er der altid skitser af hvor man stropper an på den aktuelle model.
Jeg har set for mange vognmænd begynde at lægge stroppen under spindelnæsen -

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Tos drejebænk
« Svar #20 Dato: Januar 12, 2017, 20:31:00 »
Ja det er rigtigt :-)  Der er billeder af det i manualen, og der skal den løftes i de fire huller, som den også spændes fast i gulvet i.

Jeg er kommet frem til at maskinen ikke skal ned og stå hos mig.  Han ville have 14.000kr for den, (8000kr) til at starte med.   Jeg har svært ved at vurdere om prisen er god eller ej. Men mon ikke der kommer noget andet godt til salg, på et tidspunkt :-)

Mvh

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Tos drejebænk
« Svar #21 Dato: Januar 13, 2017, 00:16:30 »
Det er sgu da afslag den forkerte vej. :o Lad sådan en krejler beholde sit isenkram. >:(
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

0005

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 168
Sv: Tos drejebænk
« Svar #22 Dato: Februar 05, 2017, 09:31:18 »
Hej Theis det med at få den transporteret, er da ikke noget problem, den kan da flyttes på en maskintrailer eller en autotrailer to bukke og en kraftig bom løft den op og så bak traileren ind under byrden og så ned vupti så er den klaret,er det til den du skal bruge den 250 centrerpatron jeg har?.
ps jeg kører selv med en TOS SN 20 det er en dejlig maskine, men rigtigt maling er ikke Tjekkernes stærke side mvh Per 005
Per Bærentzen mobil 20760753

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1380
Sv: Tos drejebænk
« Svar #23 Dato: Februar 05, 2017, 17:14:00 »
Hej Per

Det var mig der skulle have haft købt den Tos bænk. Men valgte ikke at købe den.
Prisen, transporten osv til sammen gjorde at jeg ikke ville have den. Plus at den kun var 150mm længere end min nuværende. Jeg vil min. have 1000mm ml. pinoler.
Der var flere centrerpatroner med, plus et kloplan, så det var ikke til dén at jeg havde spurgt på din patron :)


Det med transporten kunne man godt have klaret med bukke og en overlægger, som du skriver. Dog er det også noget man skal have for at kunne gøre dette :)  Det er ikke alle der har mulighed for at låne sig til dette :)

Heldigvis har vi hvor jeg arbejder sådan en sammenklappelig protalkran : http://www.fodgaard.dk/kraner-lofteudstyr-og-kranservice/aluminium-portalkran/
Den er super fiks, og selvom den er opgivet til at kunne løfte 1500kg, så kan den klare 2280kg  ::)    (vi skulle løfte en pumpe ud, som på papiret vejede mindre end den gjorde i virkeligheden, så vi fik overbelastet den lidt) :D
Men, den kan sagtens bruges til lign. operationer som flytning af en drejebænk. Så jeg er såmænd ikke så nervøs for ikke at kunne det.

Mvh