endnu en gang tak for svarene.
Bjarne:
tjoo, jeg forstår bare ikke hvorfor det sker, det er 20mm tyk gods, det bør ikke lige bøje, men vigtigst af alt, andre folk med disse maskiner oplever ikke dette problem, derfor jeg tænker der må være en defekt ved min specifikt.
Hans:
Du har ret, jeg købte den dog fra england, men der er jo naturligvis også garanti og reklamationsret, og den blev købt ny, så det er ikke engang brugt eller noget.
jeg tog ud til en forhandler der sælger weiss maskiner og prøvede selv at se om dette problem er der, og det var det ikke, så jeg kan kun konkludere min slæde af en eller anden grund deformerer, jeg kan dog ikke se nogle synlige revner, en god del af den er jo så også malet, som jo nok ikke skjule det.
Har haft fat i forhandleren, hvor kommunikationen til at starte med gik ret godt, var meget hjælpsomme og ville prøve at finde problemet, og så pludselig får jeg en mail hvor de beskylder mig for at overspænde låsen. de mener man kun lige skal stramme op så X ikke flytter sig når man tilfældigvis kommer til at røre håndjulet. Jeg er uenig, både fordi det er tydeligt at høre når man fræser hvornår der er spændt nok (hvilket jeg ikke vil kalde voldspænde, bare normalt at låse aksen), samt at slæden åbenbart bliver deformeret nok til at låse X væsentligt, så længe bordet alene bare er kørt fuldt til venstre eller højre.
så alt i alt, er jeg ret sikker på jeg har en fejl som ikke er designfejl eller lignende, jeg har bare fået en uheldig maskine.
nu må vi se hvad de siger på mandag