Jens,
Og der har vi det igen. Tro ikke på alt det du læser og hører.
Ja, Kina har måske problemer med menneskerettigheder (som vi kender dem), men når politikere og politi i Danmark ikke kan styre nogle få fanatikere på Nørrebro (for ej at forglemme de autonome og fodbold ballademagere), hvordan skulle Kina holde styre på 1,3 milliarder mennesker uden problemer? Selvfølgelig findes mange fattige i et land så stor som Kina, men jeg har været i både USA og Kina og der findes fattige i begge lande.
Det man skulle fokusere mere på er det fremskridt som der er. Kineserne bliver rigere!
Nævn mig et land i verden som er så perfekte, at det ikke kan blive bedre?
Outsourcing er ikke nødvendigvis af det onde, det kommer an på motivationen bag.
Der bliver milliarder sendt til Afrika, men jeg har endnu hørt om et Afrikansk land som er blevet rigere.
Hvis outsourcing blev som et hjælp til udvikling i stedet for "bare" at sende penge meget vil hurtigere forbedres.
Se hvordan Thailand taklede tsunamien sammenlignet med de andre lande som blev ramt. Jeg har lige været i Thailand og der er nu advarselsskilte alle vejene ved kysten og afmærkede flugtruter.