Forfatter Emne: Sølvlid rustfrit  (Læst 7291 gange)

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Sølvlid rustfrit
« Dato: September 28, 2015, 10:57:11 »
Sølvlodning af rustfrit stål
Skal man bruge noget bestemt tråd eller er det lige meget og kvad med flusmiddel er det, det samme som andre metaller

jens

• Hero Member
Sv: Sølvlid rustfrit
« Svar #1 Dato: September 28, 2015, 16:15:33 »
Jeg har prøvet at sølvlodde rustfri, men med den type tråd der er med flus, det kørte fint.

Så jeg vil tro at flus beregnet til sølvtråd er ok.

Der er et gammel husråd, der siger at kærnemælk kan bruges, når man sølvlodder rustfrit, om det virker og om man stadig skal bruge almindelig flus, aner jeg ikke. ;D
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #2 Dato: September 29, 2015, 12:51:45 »
Sager er at jeg har fået noget sølvtråd at nogen bekendte. Og det flyder fint på både rustfrit og jern, men nu har jeg ikke mere. Så har jeg købt noget nyt og det går fint på jern kober og messing, men ikke på rustfrit, så der må være noget som er sped egnet til rustfrit, men hvor køber mand det ,der er ikke rigtig nogen opjysninger på de hjemmesider jeg har besøgt

Victor

• Jr. Member
  • **
« Svar #3 Dato: September 29, 2015, 18:03:26 »
det betyder i høj grad at fluxen er specielt egnet til rustfrit. Prøv at ringe til Metalli,de sælger både sladlod og flux

elmadsT

• Full Member
« Svar #4 Dato: Oktober 27, 2015, 21:26:00 »
hey hved ikke om du har fundet noget sølv og flus du kan bruge. men ellers har ham her begge dele..

http://www.framebuilding.com/Framesaver.htm

han har noget der heder Fillet Pro det er lidt dyrt men fylder rigtigt godt ud og er perfekt til småting.

Ŧ

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #5 Dato: Oktober 28, 2015, 21:33:02 »
Tak for svar. jeg har fundet noget. det skal have mere end 55% sølv for at binde på rystfrit Flus er det samme. Jeg har prøvet og det går fint og flyder pænt sammen.
Det skal varmes op til kirsebær rød så går det fint
Hans