Forfatter Emne: Hero 4u fræser  (Læst 8450 gange)

RH

• Hero Member
Hero 4u fræser
« Dato: August 10, 2015, 20:14:01 »
Hej

Skal ud og kigge på en Hero 4U i morgen. En maskine der kun står et stenkast fra min bopæl, og derfor er lettere interessant for mig :D

Jeg vil dog høre jer experter om denne maskine.  - Er den noget værd?  Er de visse ting jeg skal se efter med?  og hvad skal jeg maks give for den?

Der skulle følge maskin-skruestik og lidt værktøjer med.
( har selv rundbord, skruestik og kipplan osv, så det er ikke så nødvendigt at dét er med )
Dog kan jeg læse mig frem til at den har mk3 i spindlen? er det noget at 'frygte'?
ville helst have iso40, da de maskiner jeg arbejder med på jobbet har det, og derfor kan låne værktøj derfra hvis det skulle være..
( kan man få en 'konverter', og samtidig bruge antræksbolten )?

mange spørgsmål, og sikkert dumme. Så på forhånd undskyld :D

mvh

M_Olsen

• Sr. Member
    • M Olsen facebook side
Sv: Hero 4u fræser
« Svar #1 Dato: August 10, 2015, 21:17:30 »
Jeg ville ikke give det vilde for sådan en.

Mose 3 er en stor ulempe der er ikke mange der sælger nye holdere og hvis de gør så de dyre. Der imod en iso40 kan købes nye for omkring 300kr

Så syndens jeg maskine ser meget lille ud men det er sikkert fint til småting. Men sydens ikke det er et problem med den store fræser jeg købte har problemer med små ting.

Jeg gav 3000kr for min fræser du kan se den under galleri eller på mit link i signaturen. Den er dog også købt uden og vide om den virket.

Så det vil blive småpenge for den fræser der måske 1000-1500kr hvis den ellers er i orden.

M Olsen
Hvis ikke jeg kan lave det. Kan det ikke laves.
Driver et værksted på Lolland hvor jeg mest laver VAG biler har dog også drejebænk og fræser.
Drejebænk: Købing fra 1937 Fræser: Fritz Werner fra 1970.
Billeder fra værkstedet: https://www.dropbox.com/sh/hitsaxl9kuzfroh/AAANRVAPG-O3iSpbMdtMaEIRa?dl=

RH

• Hero Member
« Svar #2 Dato: August 11, 2015, 08:58:35 »
Det kan du have ret i.
Dog synes jeg ofte store gamle, og måske slidte industri maskiner er meget billige, kontra små, som de fleste kun har plads til.
Jeg har selv pladsproblemer, så størrelsen betyder noget.
Jeg forventer dog at den koster lidt mere end 1000~1500kr?

Vedr den mk3 spindel, kan man måske lave en ny med iso, og på den måde slippe nemt over det

jens

• Hero Member
« Svar #3 Dato: August 11, 2015, 11:40:30 »
Jeg vil mene omkring de 5000 kr. men er man meget interesseret, kunne der vel godt smides et par af de lange oven i.
Jeg har selv en lille fræser med MK, det er da ikke drømme scenariet, men kan da sagtens bruges.
(men en kold stykke værktøj med konus i en varm maskine, kan da komme til at sidde pænt fast ;D)

Jeg har drejet en del af mine konusser selv, det er jo ikke det store problem.
Husk altid at skille tingene ad.

RH

• Hero Member
« Svar #4 Dato: August 11, 2015, 11:59:01 »
Hej Jens.

Ja det var også i det prisleje jeg havde tænkt :-)

Hvorfor er det egentligt at man bruger steljkonus frem for morse?
Så dårlig kan en mk vel ikke være?
Og vel ikke til så lille en fræser?

Mvh

RH

• Hero Member
« Svar #5 Dato: August 13, 2015, 16:26:39 »
Lige en update

Jeg blev tilbudt den til 5000kr, incl. levering til adressen.  Hvilket er super.

Men den har 'kun' tilspænding på én akse, og virker lidt 'gammeldags' i skift af omdr. og tilspændings hastighed. Så jeg er sprunget fra, og vil kigge efter en anden, lidt nyere..

Indtil da må jeg bruge min Arboga til 'husbehovet'

mvh