Hvis du bruger søgefeltet og skriver TIG, kommer der en del frem...
Privat har jeg en Migatronic LTE Lehf 200 A og det er en kobberspole model, der brummer lidt når den kører rigtig godt og er til at reparere på, oss økonomisk...
På arbejdet er feks. en Migatronic pilot 1600/160 A meget brugt og virker super, det er en fysisk noget mindre svejser og tæt på lydløs...Men den er dyrere at reparere på, feks. hvis printkortet skal skiftes, koster det ca. 3500.- mener jeg...
Begge er DC=Jævnstrøm..
AC=Vekselstrøm er som sagt nødvendig til Alu, for at slå igennem Aluminiums hinden.
Hvis du planlægger at svejse med mange A, i tykt gods,i lang tid af gangen, er vandkøl at foretrække...Håndtaget uden vandkøl kan blive pænt varmt og kobber klembøsningen der holder Wolframmen bliver hurtigt træt...
Med 150-200 A vil du kunne svejse det meste og til almindelig brug er et TIG værk uden vandkøl alt rigeligt...
Jeg ville ikke købe et hvor slangen er hullet, voldsomt slidt eller skadet...Håndtaget skal være i orden og nemt kunne holde på Wolframmen uden at skulle knokkelspændes og koppen skal have intakt gevind...
2,4 mm Wolfram og 1,6 mm tilsatstråd, så er du godt i gang....