Forfatter Emne: Ilt og gas flasker 5 kg  (Læst 9632 gange)

Hans Ingvorsen

• Hero Member
Ilt og gas flasker 5 kg
« Dato: April 19, 2015, 12:26:29 »
Jeg på tænker at købe to små ilt og gasflasker a 5 kg.Sådan lige at lave en slaglodning , sølvlodning eller noget som akal varmes.
Hvad det koster fra ny ved jeg ikke, men på dba og gulgratis findes de fra 1000 til 3500. Så er der noget med at når de skal byttes så skal der hvis de er for gamle laves en op gardering og det koster 700 pr. flaske plus indhold.
Så er det jeg spørger hvor dan ser man om de er forgamle.
Det er ikke noget ved at købe nogen til 1000 for så at skal smide den væk eller skal bruge 1400 plus moms så kan man lige så godt bruge 2500 eller 3000 og så få noget som dur
Er der nogen som har noget kendskab til det
Hans

Martin

• Sr. Member
Sv: Ilt og gas flasker 5 kg
« Svar #1 Dato: April 19, 2015, 13:17:40 »
For det første skal det være ejeflasker ellers kan de finde på og beholde dem.. Da de så er lejet et sted, men ikke aflevere..
De skal trykprøvet, og det der koster.. Vis du er heldig kan du læse på dem hvornår de sidst er prøvet..

jens

• Hero Member
« Svar #2 Dato: April 19, 2015, 13:32:18 »
Normalt er 5 kg flaskerne ombytningsflasker, som du ikke "hænger" på trykprøvningen af.
Akkurat som 6 og 11 kg Co2 flaskerne.
Den bedste garanti for at flaskerne kan ombyttes, er at de er fyldte og plomberede.

Jeg har en 5 kg ilt, og så bruger jeg flaskegas, i stedet for acetylen, man kan så ikke svejse, med skærebrænde kan man godt. (dog kommer man nok ikke så langt med 5 kg ilt)
Samt risikoen for tilbageslag, er meget minimal, i forhold til acetylen.

Jeg bruger en Sivert gasflaske, den passer fint sammen med ilten.

Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #3 Dato: April 19, 2015, 17:42:56 »
Normalt er de plomberet, men det er de bare ikke hvis de har været i brug. Det jeg efter lyser er om der er noget stempel på flasken. For alle de som leg har talt med siger at de kan ombyttes. Det kan de også men skal der betales noget ud over fyldning kan jeg ikke finde noget svar på
Men ellers kan jeg prøve at ringe til et forhandler firma som sælger der de må kunne sige det. Det kunne være Sanistål eller ligende
Hans