Forfatter Emne: Hvilke type bakker er de bedste?  (Læst 19286 gange)

jens

• Hero Member
Sv: Hvilke type bakker er de bedste?
« Svar #30 Dato: Februar 25, 2015, 11:51:39 »
Virker det fint for dig med opslidsede alu rør, så er det da bare at bruge det.
Jeg bruger tit 2/10 mm messingfolie til at ligge imellem, så de hårde kløer ikke laver mærker i emnerne.
Husk altid at skille tingene ad.

Hans Ingvorsen

• Hero Member
« Svar #31 Dato: Februar 26, 2015, 00:46:20 »
Jeg har flere gange til små opgaver taget en stump messing,saver halt igennem og spænder det op i kloen, ikke hårt men som det seder fast, så bore man et 9,8 mm hul og stikker en 10 mm H7 rival i så kan man tage et stk, 10 mm rundstål og komme i hullet så et klen med T nøglen og det sidder fast og det løber helt 98
Det er meget hurtiger end at skal lave bløde klør
Det var et tip hvis nogen kan bruge det
Hans

Tommy

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #32 Dato: Februar 26, 2015, 09:42:48 »
OK :)

Jeg var lige ved at blive bange for, at jeg var den eneste, som brugte "alternative" løsninger. ;D
Jeg har aldrig haft et sæt bløde kløer. ;)
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

elneff

• Sr. Member
« Svar #33 Dato: Februar 26, 2015, 10:21:55 »
Det er rart at høre om alternativer til bløde klør, mange gange er den simple løsning mindst lige så god :)

Men når jeg nu har mulighed for at købe bløde klør med til kloen, så går jeg selvfølgelig efter det ;)

PerHolland

• Full Member
« Svar #34 Dato: Februar 26, 2015, 11:26:48 »
Som alternativ til bløde klør har jeg lavet et beslag med et kuleleje i enden og som passer på hurtigskifteholderen. Dette presses under rotation mod emnet som ikke i første omgang spændes hårdere end dette kan skubbes. Det virker rigtig godt for mig  ;)

Sir1

• Jr. Member
  • **
« Svar #35 Dato: Februar 26, 2015, 11:44:47 »
Som alternativ til bløde klør har jeg lavet et beslag med et kuleleje i enden og som passer på hurtigskifteholderen. Dette presses under rotation mod emnet som ikke i første omgang spændes hårdere end dette kan skubbes. Det virker rigtig godt for mig  ;)
Det er et fint velkendt plan/centreringsværktøj til især korte emner, men det er jo ikke som sådan et alternativ til bløde bakker. Bløde bakker bruger man enten for ikke at lave mærker i emnet, for at kunne dreje i bakkerne, så man kan lave specielle opspændinger eller dreje dem ud så centreringen er så præcis som muligt.

BjørnH

• Hero Member
« Svar #36 Dato: Februar 26, 2015, 20:04:08 »
Jeg har flere gange til små opgaver taget en stump messing,saver halt igennem og spænder det op i kloen, ikke hårt men som det seder fast, så bore man et 9,8 mm hul og stikker en 10 mm H7 rival i så kan man tage et stk, 10 mm rundstål og komme i hullet så et klen med T nøglen og det sidder fast og det løber helt 98
Det er meget hurtiger end at skal lave bløde klør
Det var et tip hvis nogen kan bruge det
Hans

uanset hvor omhyggelig du er med centrerbor osv. vil et bor forløbe i et emne med et savspor i den ene side, rivalen vil ikke hjælpe,
skal det løbe, ska' hullet bores ud med et udborestål - end of story

j håndstad

• Hero Member
« Svar #37 Dato: Februar 26, 2015, 23:32:13 »
Når jeg laver en "Amerikaner tang" borer jeg ud med et udborer stål og markerer pladsseringen i trekloen hvorefter jeg flækker den med nedstrygeren og fjerner graterne efter savningen.

Mvh Jørgen.