Tak alle sammen for info
Jens : Tak for linket, DIN 55027 er normen, Kegel (kurzgegel/KK) siger noget om størrelsen. Min Emco har Kegle størrelse 3,
så igen rendte jeg panden imod muren, max 125 mm
MEN mange tak for at du har forsøgt.
Bjørn : Det er bestemt også en mulighed jeg vil have med i min endelig beslutning, MEN jeg tænkte på, er det ikke er bedre at have hårde grundbakker? prisforskellen er ikke væsentlig på et sæt hårde grundbakker og et sæt bløde bakker.
Tommy : Jeg frygter såmænd ikke kvaliteten af Emco's treklo, selvom jeg ikke ved hvem der laver dem.
men som du selv har været inde på, så er der nogle der tænker Emco = guld. Den brugte 140 mm treklo fra Emco som jeg havde fundet (er solgt) kostede 275 € og det uden bløde bakker. For lidt mere kan jeg købe en ny 160 mm treklo i stål med bløde bakke.
Sir1 : Tak for info og linket
Det link viser at flangen er ens, lige bortset fra hullerne, så burde en55027 flange også passe på min 55021 spindelnæse, hvis at boltene bliver skiftet ud med 10 mm pindbolte, lige som der sidder i min 4klo.
Det er engeligt mærkeligt, Zentra laver ikke en 160 mm treklo i DIN 55027 KK3, MEN de laver en flange i 160 mm
PS: jeg har ikke så travlt med at købe en treklo, jeg besluttede mig at adskille bænken og give den en overhaling.