Motoren er en Bristol Hercules 264 fra en Vickers Varsity, den er fra en gang midt i halvtredserne, ydelsen sølle 1950 hypper.
Den er ikke topventileret som normale 4takts motorer, derimod har den det som englænderne kalder for sleeve valvet.
Jeg har haft motoren og dens søster i nogle år, skruet på den ene i ny og næ, jeg slapper så dejligt af med det,
konen fatter det simpelthen ikke, men det er der nok ikke så mange koner der gør.
Hans : jeg passede meget på med at ikke køre for stærkt på vej hjem, og den var forsvarligt surret fast, en anden ting var vægten,
den vægt jeg gik ud fra, fandt jeg ud af ikke passede, 500 kg mere end først antaget, godt at man ikke blev stoppet.
David : Jeg har det på samme måde som du, jeg elsker også stjernemotorer så da chancen bød sig, så købte jeg.
Søren : jeg har aldrig set en topnøgle med så fin en fortanding, findes de ?
Lige et billede der viser de tandhjul der får cylinder foringerne til at bevæge sig.