nu gik jeg naturligvis ud fra at bagstykket var drejet præcist efter patronleverandørens anvisning mht. anlægsflader
og at diameteren er ramt så patronen lige sætter sig med et lille knirk
Jo! det forstod jeg skam godt
Jeg gik så ud fra min egen og andres situation, hvor der findes proffer og amatører samt perfekte og acceptable løsninger
Noget af det fine ved dette forum (for os amatører) er jo at vi kan lade os inspirere af profferne, og så gå linen så langt ud, som vi nu synes.
Går man hele vejen, så medfører det ofte forhøjede udgifter, fordi man ikke kan lave det selv, og man mister samtidig både tilfredsstillelsen ved noget man selv har lavet, og øvelsen ved at gøre det.
I stedet kan man gå på kompromis og sikre sig mest muligt - f.eks. ved at købe en flange, hvor man kun selv skal lave den nemme side.
Jeg har kontrolmålt på min drejebænk, men kun center til center. Aldrig på hverken den ene eller anden klo, for de har indtil nu virket fint for mig.
Noget andet er, at hvis man køber noget knækdyrt tilbehør til en maskine i den lavere ende af prisskalaen, så får man sjældent pengene ind, hvis man vil opgradere.
Men det hele skal man jo i sidste ende koge sammen og gøre op med sig selv.