Det sæt kineser multifix holder som Tommy linkede til ser fornuftigt ud i størrelsen, sættet kan jeg have hjemme til Ca. 2000 kr.
dog kun med fire holder, skal jeg have 15 stk. render det jo hurtigt op i 6000 kr. :-(
Jeg ved godt at det har det med at gribe om sig, men jeg burde kunne klare mig med noget mindre end 15 stk. :-)
Er der nogle her på forummet der har erfaring med kineser multifix holder?
Det hele kommer jo også an på hvad det hele kommer til at stå mig i, men indtil videre ser det såmænd fornuftig nok ud.
Tommy : må jeg spørge hvad du måtte bøde for din Emco? når jeg kigger rundt på nettet er der jo rigtig mange forskellige priser,
de fleste ligger et pænt stykke oppe af prisskalaen.
Jeg har også kigget efter bl.a. Boxford (jeg så ikke den på GG) og det kunne også sagtens være valget, men den Emco som forhåbentlig kommer til at bo hos mig, har jeg til en meget fornuftig pris, svært at sætte en præcis pris da det er en del af en byttehandel.
Jeg tror, at der er mange som har kineser holdere, og uanset om de er til Multifix eller noget andet, så tror jeg Jens har ret i, at de er udmærkede til hobbybrug.
Jeg synes bare ideen går lidt af det, hvis man ikke har en ordentlig flok holdere. Så kan jeg næsten lige så godt fortsætte som nu, hvor jeg har nogle faste klodser, som passer under de forskellige stål.
Jo det må du såmænd gerne spørge om - og jeg vil endda svare
Jeg købte den for et par år siden for 7500 kr. + et par omgange på et værtshus
Der var ikke så meget tilbehør med, men til gengæld havde den tilbragt hele sit liv i kælderen under en elektro forretning, og havde ikke lavet andet end at dreje en kobberkommutator af i ny og næ.
Jeg er sikker på at Boxforden er stivere og kraftigere, og kan klare en større motor og større opgaver. Det er bl.a. derfor, jeg vil begrænse stålholdernes udhæng mest muligt. Til gengæld er min metrisk (det kan man nu også være heldig at finde en Boxford som er), og så tror jeg nok, at Jens tryller med en masse tandhjul, når han skal skære gevind.