Forfatter Emne: Techno Impex Drejebænk  (Læst 6172 gange)

Graversen

• Gæst
Techno Impex Drejebænk
« Dato: November 02, 2013, 16:22:20 »
Hejsa.

Jeg er den lykkelige ejer af denne drejebænk, men har aldrig kunnet finde nogen oplysninger om den på nettet ( manualer, el diagrammer ? )

Er der nogen der kender modellen og måske nogen der ved om den er af en ordentlig kvalitet ?

Jeg har købt den for en del år siden til en fornuftig pris, men hvad vil i vurderer den til at koste idag. Bliver de gamle maskiner ikke efterhånden udkonkoreret af de nye fra Østen ??

Mvh. Bjarne

jens

• Hero Member
Sv: Techno Impex Drejebænk
« Svar #1 Dato: November 02, 2013, 17:47:10 »
Kvaliteten er udmærket til hobbybrug, mon ikke det er ca. det samme som en fra Kina.
Der er stadigvæk god efterspørgsel på drejebænke som din, en ny Kineser koster jo temmelig meget i den størrelse.
Så mit gæt er den har en værdi på 8-14000 kr. alt efter stand og udstyr.

mvh jens
Husk altid at skille tingene ad.

ErlingSj

• Hero Member
« Svar #2 Dato: November 02, 2013, 17:53:27 »
Jeg tror at du ikke kan finde maskinen på nettet, fordi du søger efter eksportøren.
Firmaet:

SZERSZÁMGÉPIPARI MŨVEK

kan findes på nettet - om de så også findes på et læsbart sprog er en anden sag. Mit ungarnsk er omtrent lige så godt som Googles Dansk.

Graversen

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 02, 2013, 20:00:17 »
Hejsa

Tak for jeres svar

Nu har jeg set på  lidt Ungarnsk historie som jeg heller ike forstod meget af  :) kunne godt tænke mig at finde tegninger og el diagrammer da det jo er ved at være en ældre maskine og det er altså lidt af et elskab der hører til ( hænger på vægen ved siden af drejebænken ) og mon ikke der er noget der går i stykker en dag  :(

ErlingSj

• Hero Member
« Svar #4 Dato: November 02, 2013, 21:13:57 »
Lærte mig lidt ungarnsk på http://translate.google.dk/#da/hu/metal%20drejning
og fandt frem til:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9131104&la=127662817
(der er billeder i nogle tråde, de ligner drejebænke)

Hvem ved, mon ikke de har en Frylund med kraftig mustache, en flaske Slivovitz på hylden  og en violin i baglommen (eller omvendt), som kan hjælpe dig lidt på vej. Prøv at sende en mail til et af medlemmerne (på engelsk) og bed om hjælp til at finde et forum eller få ham til at søge for dig.

Nu har du i hvert fald lidt at arbejde videre med.

(Herligt sådan at kunne udstille sine fordomsfulde meninger om verdens befolkninger :)