Frylunds Maskinforum
Debat Forum => Faglig debat => Emne startet af: Hans Ingvorsen efter April 27, 2012, 12:36:51
-
Jeg husker da jeg kom i lære, der havde vi gevind som 7-01, 9 - 1,25 og 11- 1,50
Hvor er de hende, den størelse ser man ikke mere. Kan huske at hvis man havde knækket en 6mm bolt så kune man bore op til 7 mm. Der var også en del tomme gevind som man ikke ser i dag. Er det hele vlevet så standartiseret at der kun bruges 6 8 10 12 mm som mest brugte stærelser. Husker Svenske Volvo de havde det hele rodet sammen med lidt tomme og mm.
Hans
-
De findes skam endnu, men benyttes ikke så meget mere..
Her har de tappe i M7 M9 M11
http://rtf.dk/basket.php?action=list&category_id=0318020100
Det ser ud som om de kun har bakke i M7 og M11, men mom ikke de også kan skaffe en M9
http://rtf.dk/basket.php?action=list&category_id=0318030100
De har også et godt udvalg, i forskellige tomme gevind.....
mvh jens
-
Hvis man idag ødelægger et M6 gevind, ja så sætter man jo en M6 gevindcoil i så det stadigvæk er et M6 gevind, og så vidre med andre gevindstørrelser.
-
Havde i 70erne en WV type 1 her var bremseudluftningsventilen med M7 gevind.
-
Jeg siger tak for svar, står ikke og skal bruge det lige nu
Hans
-
lyddæmperen i en gammel puch maxi er også med M7 ;D
-
Har også lavet og brugt tusindvis af aksler med M7 gevind, både L og R. M7 passer sådan an man kan få et stykke glat Ø6 til en standard knap igennem gevindhullet.
-
Peugeot og Citroen bruger også M7.
:-\ :-\
-
Har skiftet topstykke på en Maxda 323 , der er brugt 11mm strækbolte , så nu har jeg en håndfuld fine stålbolte i 11mm , hvis der er nogen der mangler.
MVH jens "jensoc".
PS: (Taps & Dies) i London har alle gevindene.