Frylunds Maskinforum
Debat Forum => Faglig debat => Emne startet af: Lamhauge efter Marts 08, 2015, 14:49:21
-
Hej... Er det muligt med en fræser at kløve et 12mm rustfrit rundjern ca 5cm i længderetningen.?? Sporet skal være 2mm bredt.
-
spænd det op i skruestikken med et stykke f. eks. blanktrukket som støtte (nok min. 15 tykt) på den side fræseren vil trykke emnet mod.
jeg håber din klinge er min. Ø150, og skarp ;) - anslået omdrejningstal - 40/min - vand på og tilspænding nok til at klingen ikke
fedter.
en 2 mm endefræser? ;D glem det
-
og hvis det kun er et emne, så 2 friske klinger op i nedstrygeren - -
-
Takk skal du ha ::)
-
Nu ved jeg godt at jeg "punker" dig for dit ordvalg, men teknisk set så skal du dele emnet i 2 dele når du "kløver" det. Er det så ikke lige fedt hvor bredt sporet er (læs der bliver ikke noget spor når du flækker emnet)
Men hvis du derimod skal fræse et 2 mm bredt spor 50 mm langt i et Ø 12 mm emne (der så er nødt til at være mere end 50 mm langt) så snakker vi samme sprog.
Ment som en venlig reminder på at bruge de rigtige betegnelser for hvad det er man vil opnå, da det ellers nogle gange kan være svært at komme med kvalificeret hjælp ;)
Mvh
-
Skal den flækkes i to halvdele, betyder bredden af sporet jo noget, nemlig hvilken "tykkelse" de to halvdele får. ;D
-
Nu ved jeg godt at jeg "punker" dig for dit ordvalg, men teknisk set så skal du dele emnet i 2 dele når du "kløver" det. Er det så ikke lige fedt hvor bredt sporet er (læs der bliver ikke noget spor når du flækker emnet)
Men hvis du derimod skal fræse et 2 mm bredt spor 50 mm langt i et Ø 12 mm emne (der så er nødt til at være mere end 50 mm langt) så snakker vi samme sprog.
Ment som en venlig reminder på at bruge de rigtige betegnelser for hvad det er man vil opnå, da det ellers nogle gange kan være svært at komme med kvalificeret hjælp ;)
Mvh
Det er naturligvis nemmere at give et hurtigt korrekt svar når man bruger de rigtige benævnelser.
For os der har været i faget i mange år er det ingen problem, men Forum har mange "nybegyndere" ud i faget, og vi kan ikke forvendte at de bruger sproget helt på samme måde.
Det lykkedes da også altid at forstå spørgsmålene når vi viser lidt tålmodighed.