Frylunds Maskinforum
Debat Forum => Faglig debat => Emne startet af: ulf efter Marts 16, 2009, 15:21:51
-
Ang. hvorvidt debat forum kan anvendes til at søge sammenfald
mellem evner og viljer og indenfor faget -
1)Hvorvidt trykluft bilers videreudvikling
sammenholdt med, vindmølle energiens i.f.m. kompressorteknik m.v.
2)vandkrafts videreudvikling
er indenfor faget, vil jeg da mene
men det var jo blot en strø tanke som kommer sig af interesse
for disse ting i denne klima-krisetid
en pioner (fhv.berømthed) der selv har fabrikeret el-biler er med i det omfang kræfterne rækker
mvh
ulf
-
Det lyder som spændende emner, hvis der viser sig interesse for det vil jeg oprette en speciel gruppe til det.
-
ja , det er interessante emner blandt flere,
pågældende fhv. fabrikant er nået til at udarbejde
ansøgning på videre udvikling heraf:
men er nu gået i stå- (jeg meddelte at jeg lige p.t. havde hulens travlt
med færdiggørelsen af noget andet udv. arb.)
eftersom M. Clausen også er i dennes bek. kreds regner jeg med at der
er stabilt økonomisk bagland -
jeg vedhæfter link han sendte til mig ang.
trykluft motor - (denne er efter "Wankel motor" princippet, kører i Australien)
http://www.engineair.com.au/airmotor.htm
en hybrid bil - el og trykluft er også mulig
Selvfølgelig skal der 2 motorer til i en Batair bil, de skal trække på samme aksel med en kobling på airmotoren. Franskmændene har udviklet en motor som bruger luften to gange, se
http://www.aircarfactories.com/air-cars/energy-storage.html
ang. vandkraft senere:
-
Ulf,
Jeg er lidt i tvivl hvad du vil med dit inlæg. Søger du input fra andre angående netop det som interesser dig (hvad jeg går ud fra er el-biler?) eller prøver du på at åben op en forum for andre "opfindere"?
Du bruger forkortelser flittige men de kan ofte misforstås.
Nå, men til el-biler. Har du prøvet, at kontakte Knud Erik Westergaard (Hadsund) - ophavsmand til KEW højtryksrensere og el-bilen KEW?
Måske er det jeg skriver vrøvl, men som sagt, jeg er ikke helt klar over hvad det er du ønsker eller søger.
-
Når jeg tænker mig om kan jeg se at du henviser til mere end "bare" el-biler ::)
-
jeg er såmænd selv i tvivl om oplægget,
men Frylund har fanget lidt af essensen:
"interessante emner": -hvad kan vi bruge det til ?
kan man skabe en debat om emnerne-
en følge heraf kunne være at finde frem til detaljer som med vor baggrund kan diskuteres og i bedste fald finde frem til en opstart af et
nyt produkt
det ville ikke være hensigten at det skulle ende med hvem som formulerer sig bedst-
vi har set tomheden i "Bagger sagen"
-------------------------------------------
ja f.eks. hvis vi vil køre i trykluft biler i DK må nogen jo tage initiativ,
importere / videreudvikle disse -
vandkraft: at vandets tæthed er over 800 gange mere end luft - altså teoretisk
800 gange mere energi ved samm. lign. med en vindmølle) for det samme bestrøgningsareal og hastighed)osv-
-
god ide ang. el-bil at kontakte KEW -
den vil jeg bla. andre tage op
har iøvrigt for år tilbage haft kontakt til dette firma, men daværende uden ønsket resultat
der har for nylig været en interessant net-artikel om netop en
dreven bil -el/-trykluft af "T. Barsø Carnfeldt" fhv. prod. af el- bilen "Whisper
-
kan vi lave fly som ikke forurener:
ad teknisk vej ?
hvad findes af muligheder her, propel drift ?
for vi ved jo at CO2 er tungere end luft og at OZON er meget nærende
for forbrændingen
fly idag forbruger derfor af OZON laget højt oppe i atmosfæren
samt udstøder CO2
højt oppe i atmosfæren er CO2 kun forekommende p.g.a. Fly`s forbrændingsprodukt og måske lidt fra en fortidige vulkansk aktivitet
af meget høje bjerge
mvh
Ulf