Forfatter Emne: Drejebænk  (Læst 46070 gange)

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Drejebænk
« Svar #75 Dato: December 19, 2011, 12:08:46 »
Jeg ved at det er langt fra dig, men alligevel. Har du prøvet at høre priser hos Robert Petersen http://www.rpv.dk/side196.6 og BN http://www.bnmaskiner.dk/.
Begge steder har bl.a. Colchester maskiner til salg.

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Drejebænk
« Svar #76 Dato: December 19, 2011, 12:31:32 »
Ja dem har jeg kigget de er bare for dyre og + moms og så er der som regel ikke meget udstyr med udover det som hører til maskinen, finder man en privat kan man være heldig at få et helt arcenal af alt muligt med.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Drejebænk
« Svar #77 Dato: December 19, 2011, 12:58:57 »
Begge har en lækker rodekasse, så den side skal du ikke lade dig begrænse af - de er begge til at handle med, men har valgt at holde hjemmesiden ren.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Drejebænk
« Svar #78 Dato: December 19, 2011, 17:53:10 »
Prøv jeg har gjort nogen gode handler der
Poul Hansen
Bygaden 41 - Haastrup
5600 Faaborg

Tlf: +45 62 68 13 26
Mobil: +45 23 39 88 47
Fax: +45 62 68 25 13

E-mail: sylvest-lager@sylvest-trading.dk | ph@62681325.dk
Hjemmeside: www.sylvest.eu | www.62681325.dk

 

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Drejebænk
« Svar #79 Dato: Januar 09, 2012, 21:01:03 »
DR Metalic.
Er det din bænk der er til salg her?
http://www.dba.dk/drejebaenk-boley-5lz-usaedv/id-79977434/
mvh jens


Husk altid at skille tingene ad.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Drejebænk
« Svar #80 Dato: Januar 09, 2012, 22:28:37 »
Du er ikke nem at narre  ;)

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Drejebænk
« Svar #81 Dato: Januar 14, 2012, 19:28:42 »
Rim: Hvis du ikke har fundet en anden bænk endnu, så tag et kig på denne her:
http://www.dba.dk/drejebaenk-super-ariete-pi/id-80034670/
Jeg købte hans lille søjleboremaskine (til gevindskæring), og så på bænken. Den er ca 210 cm lang og 50 cm bred. Vægten er ukendt, men i den tunge ende.
I mine uøvede øjne ligner det en ren drømmemaskine, hvis ellers den kunne komme ned i min kælder, havde jeg købt den. Den går dejligt lydløst ved alle hastigheder, og vangerne ser pæne ud.
Sælger skal flytte, og kan ikke tage den med sig.

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Drejebænk
« Svar #82 Dato: Februar 06, 2012, 20:30:02 »
 >:( >:( Kigger og kigger og der kommer mange spændende drejebænke forbi på diverse medier, var i Varde og se på DR Metalic's Boley og det er en fin maskine men ikke lige min model, har set på flere forskellige, enten er de meget dyre eller meget ring. Havde en lidt defekt Batinolles til 1500 på hånden, men så gik der frost i det hele så jeg ikke kunne få lagt de par meter fliser foran garagen så man har en chance for at køre med en palleløfter og min kontakt til transport var fraværende, så den måtte jeg opgive, tja så jeg kigger stadig, hvis der er nogen som ser noget komme forbi som ser interessant ud eller har et godt tip til en som står et sted, havde også en Boley CNC i kiggerten men den var solgt, den havde nok også krævet en mindre tilbygning men var meget interessant og prisen ikke afskrækkende.
Foreløbig tak for hjælpen.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Drejebænk
« Svar #83 Dato: Februar 07, 2012, 19:25:14 »
Boley'en har fået ny kæreste/ejer, og er emigreret til Syyyyydsjælland  ;)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Drejebænk
« Svar #84 Dato: Februar 08, 2012, 09:01:37 »
Boley'en har fået ny kæreste/ejer, og er emigreret til Syyyyydsjælland  ;)
Ja men Boley'en er også en fin maskine.
Fik du prisen ? Du fortalte mig aldrig hvorfor jeg ikke skulle have en Mouser? (det er vidst forkert stavet). ???
Hvad med de Russere der huserer Stanco er det noget eller er de ikke til at snakke med?  ???
Lige nu er det også for koldt at flytte rundt med noget som helst udenfor -17 her til morgen for 3' dag, skulle alligevel havde bestilt den Caribien rejse  :P
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Drejebænk
« Svar #85 Dato: Februar 08, 2012, 19:58:51 »
Du er sgu for nærrig til en ferietur  :P :D

Jeg fik prisen på nær en plovmand, for den Boley.

Jeg kan da kun anbefale Meuser, men der er nogle ting der skal afklares inden du handler. Den er opbygget med støbejernsvanger, og hvis det er en eller anden landsbysmed der har haft den, så er den meget slidt i vangerne. Elsystemet kan være lidt sygt på de ældre maskiner. De er bygget som fuldblods produktionsmaskiner, så hvis du vil have noget af det bedste, så er det en Meuser du skal have.

Stanko er også udemærkede maskiner, faktisk lidt undervurderede i min optik. De er velbyggede og bomstærke, men noget klumpede i designet, og så er de solgt efter vægt...En rigtig kommunistmaskine  ::)

Jeg vil dog mene at både Meuser og Stanko falder helt uden for dine søgekriterier, da de er store og tunge.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Drejebænk
« Svar #86 Dato: Februar 09, 2012, 00:21:24 »
Jeg har kørt med en Stanko drejebænk, jeg syntes at den virke rigtig godt. Pricis i gear skift og skala indeling var tydelig og pricis. Det føldtes godt. Har også prøvet en Coltester, den brød jeg mig ikke om det hele føltes så ledløst, især gearskift virket meget løst, måske det kan justeres eller det er slit op, ved det ikke
Hans

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Drejebænk
« Svar #87 Dato: Februar 09, 2012, 09:18:34 »
Ja jeg kan godt se at en Stanko er 140cm dyb og det er i den absolut højeste ende, 100cm er nok mere passende.

 ::) Ja , Lars, det er nok rigtig at pengene ikke sidder så løst men så er der altid nok af dem  ;D ;D ;D ;D ;D ;D Det ville jo være træls hvis der ikke var til lidt nyt udstyr nu og da.  Det er også sådanne at jo længere man har kigget, giver en insigt i hvad man kan få for pengene, de gode tilbud er jo væk med det samme og det er nok sådanne en jeg venter på.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale