Forfatter Emne: Diesella Spiraltappe til en formue, men uden navn - skal jeg føle mig snydt?  (Læst 4648 gange)

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Her et par billeder af en helt ny patron dagen efter jeg skar 30 x M30x3 gevind med bakke.
(Det kommer du selvfølgelig ikke til, men bare så du kan se hvordan det 'misfarver')



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Ok, det giver god mening. Tak RH :)

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2610
Her et par billeder af en helt ny patron dagen efter jeg skar 30 x M30x3 gevind med bakke.
(Det kommer du selvfølgelig ikke til, men bare så du kan se hvordan det 'misfarver')



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
Var det rocool skærepasta der sådan misfarvede patronen?
Mit skærepasta er nok mindst 20 år gammelt, ved ikke om der er ændret, men min treklo er gammel, og med patina, så har ikke bemærket nogen misfarvning, men vil da være opmærksom på det.
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Ja det var det

Og det samme er set på skruestik, borepatron og spindelnæse på fræser/boremaskine.

Underligt som det syre kan gøre.
- hvordan er det så ikke i luftvejen..

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Jeg bruger noget som hedder RIGIL det er syntetisk og kan fortyndes med vand. Det bruger jeg til Drejebænk, Fræser Boremaskine og sav Jeg syntes det giver nogen fine overflader især ved Messing

Claus Lüders

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 17
Hej

Kan se at i henviser til KJV, men skal der ikke et CVR nummer til for at kan handle ved dem?

Ulrik K

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 39
Tak jens, jeg havde ikke lige tænkt over at det gjorde stor forskel med olie/pasta. Det tager jeg med.

Jeg vil helst ikke købe brugt når jeg nu for en rimelig pris kan få et helt nyt sæt - så ved jeg at det er mig og ikke grejet der er problemet hvis det går galt ;)

Er der i øvrigt nogen meninger om Ruko snittappe? Dér hvor de har din skærepasta har de et Ruko sæt til en god pris.

https://www.dvsalg.dk/kategorier/skaerende-vaerktoej/maskingevindvaerktoej/maskintap-borsortiment-fra-dj-tools-ruko

Hilsen Kenneth
Jeg har et sæt fra Ruko, det kunne lige så godt komme fra Wish også. Er bestemt ikke imponeret. De kan da godt skære gevind i alu eller noget plastik, men de oser bestemt ikke af kvalitet og de kostede da alligevel +500kr for et sæt fra M3 til m12.

Mvh Ulrik

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 647
Hej

Kan se at i henviser til KJV, men skal der ikke et CVR nummer til for at kan handle ved dem?

Jo det er muligt. Det har jeg ikke tænkt så meget over da jeg har ét.

Hilsen Kenneth

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Jeg har kunne købe hos KJV uden CVR nummer.

Jeg går ud fra at andre også kan

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk