Debat Forum > Faglig debat

Spindel næse type + materiale til bagplader

(1/12) > >>

alex simonsen:
Hej alle

Jeg er snart vokset ud af min 3 klo. Jeg vil gerne have større kloplan bl.a.

Er der nogle der kender typen på min spindel ?
Gevindet er 60mm stigning er 6 TPI efter min bedste evne.
Anlægget bag gevind er omkring 62mm

Det er nok en noget jeg selv kommer til at lave ,men kunne jo være det fandtes et sted .


Bonus spørgsmål
Kan man købe grov støbninger til at lave bagplader af ? Skal som minimum have en 200 mm klo på, gerne større.
Hvor får andre materialer til dette ?

God aften

jens:
Hvad er det for en drejebænk ?
Er det eks en Vesuv har Steffen her en del forskelligt, måske også en rå støbning til en bagplade der kan bruges, selv om det ikke skulle være en Vesuv du har.

Steffen har en annonce her på GG https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/drejebaenk/annonce/53550932-vesuv-prince-briller

Du kan også sagtens bruge en bagplade af stål...

alex simonsen:

--- Citat fra: jens efter Januar 12, 2022, 22:09:19 ---Hvad er det for en drejebænk ?
Er det eks en Vesuv har Steffen her en del forskelligt, måske også en rå støbning til en bagplade der kan bruges, selv om det ikke skulle være en Vesuv du har.

Steffen har en annonce her på GG https://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-og-arbejdsredskaber/drejebaenk/annonce/53550932-vesuv-prince-briller

Du kan også sagtens bruge en bagplade af stål...

--- Afslutning på citat ---

Aner ikke hvilken bænk det er.
Der står Norton 180 på den .
Der er opført mm og Whitworth gevind på tabellen. Lede skrue er 4TPI
Og så er den 2 meter lang og med reversering på til spænding.
Trænger til nye tandhjul,men det er næste projekt  :D


Jeg vil prøve at skrive til ham Steffen .

Ja kunne nok godt lave en plade at stål. Det er dog ret meget materiale at fjerne for at det ser lidt pænt ud.
Og har ingen udvendige klør til min tre klo,så kan nok næppe spænde en 200 mm plade op. Det kunne dog måske løses med lidt snilde og en aksel til at lave de ydre arbejds gange på.

Chrismark:
Lav billede af bænken. Der er mange kyndige her. Det vil hjælpe og afkode problemet.
Ellers som støbejern; bremsetromler / skiver til køretøjer.  ;)

alex simonsen:
Hermed et par billeder af bænken, undskyld roret  :D

Kan man svejse en bagplader sammen?  Eller er det et kæmpe nogo?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version