Debat Forum > ALT DET ANDET

3d print

<< < (2/9) > >>

Tommy:
Hmm! Det er sgu nok alderen. 8) :D

Jeg brugte 14 dage inden jeg opgav et forsøg på at lære Fusion 360, fordi det skulle være det lettest tilgængelige tegneprogram. >:(

Meen - mine to knægte konkurrerer på hver sin 3D printer, så når jeg mangler en plastikdims, har jeg stort set øjeblikkeligt frit valg mellem 2 udgaver. ;D ;D

Jeg klarer mig nu også fint, med udfordringerne fra fræseren og drejebænken. :)

Søren:

--- Citat fra: Tommy efter Januar 05, 2022, 20:03:07 ---Hmm! Det er sgu nok alderen. 8) :D

Jeg brugte 14 dage inden jeg opgav et forsøg på at lære Fusion 360, fordi det skulle være det lettest tilgængelige tegneprogram. >:(

Meen - mine to knægte konkurrerer på hver sin 3D printer, så når jeg mangler en plastikdims, har jeg stort set øjeblikkeligt frit valg mellem 2 udgaver. ;D ;D

Jeg klarer mig nu også fint, med udfordringerne fra fræseren og drejebænken. :)

--- Afslutning på citat ---

Jeg har tegnet AutoCAD i over 30 år, og derefter nedgraderet til DeltaCad.  Alt sammen i 2d.
Da jeg så skulle lære at tegne Catia var jeg ved at hive håret ud af mig selv, da man jo starter med 3d modeller  først. :)
Jeg havde indtil da kun tegnet i 2d og havde derfor en veludviklet 3d sans inden i hovedet. Men at få det ud i en 3d fil var dælme noget anderledes. :D :D :D

oleSV:
Nu vågner jeg også lige lidt, er der nogen der har en byggevolumen på 18x35x40(h) ?

Vi har endelig fået affaldssortering, men vores køkkenskab egner sig ikke til standard løsninger, 3D printeren er blandt drømmene til mit værksted, men jeg tror jeg er nødt til at lave et støvfrit indelukke, jeg roder oftest med træ, og det sviner helt vildt  :)

Jeg har ikke noget ordentligt software og modellerer kun på iPad, så Onshape er det eneste jeg har fundet der kan bruges lidt…

Søren:
Formoder dine mål er i CM..
Og så skal der godt nok et ordentligt svin af en printer til. I dag har jeg faktisk tegnet en ramme til et navigationsanlæg til en kollega, og den kører lige nu. Jeg har så lige lavet en 25% størrelse som en proto-prototype herhjemme. :)

oleSV:

--- Citat fra: Søren efter Januar 05, 2022, 20:47:29 ---Formoder dine mål er i CM..
Og så skal der godt nok et ordentligt svin af en printer til. I dag har jeg faktisk tegnet en ramme til et navigationsanlæg til en kollega, og den kører lige nu. Jeg har så lige lavet en 25% størrelse som en proto-prototype herhjemme. :)

--- Afslutning på citat ---

Ja dårlig stil ikke at skrive en enhed på  :)

Det er ikke en lille printer der skal til nej… man kan også diskutere om det var smartere at bøje et stykke metal, men det er i min bevidsthed en sværere manøvre til at lave en skraldespand… i hvert fald for mig…

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version