Debat Forum > Styring og El

Kraftmotor...

<< < (2/5) > >>

Søren:
Fedt at det virker. :
Men der er jo også forskel på at en 2 polet 50Hz motor der normalt kører knapt 3000 omdrejninger, kører 3600 ved 60Hz og så det du beskriver. ;)
I mit tidligere job var jeg tit med på sidelinjen i motorudvikling. Og vi fik også nogle helt op på 5500 omdrejninger,  men så er der altså nogle helt andre kræfter på spil. Så begynder Centrifugalkraften også at betyde noget. :)

Tommy:
Jens. Det kræver jo så også en voldsomt overdimensioneret omformer i forhold til motorens typeskilt.
Det betyder også- iflg.Danfoss, og det var nyt for mig - at når du er udenfor det område, hvor omformeren kan lave automatisk motoroptimering (det er vist et trin op og et trin ned) så vil du tilsvarende tidligt få effekttab ved lave frekvenser.

Det har sikkert ingen betydning med de motorer, du kører med, men det understreger at en frekvensomformer også har sine begrænsninger og ikke kan "trylle".

jens:
Jeg har ikke brugt den automatiske motoroptimering, men selv stillet i de forskellige parametre. ;D
Var lige ude at tjekke, det er kun 250 hz jeg køre, så 3300 o/m er max o/m.
Jeg bruger en Danfoss VLT 2875, som kan håndtere 7,5 kw

Villy:
Jeg er stået helt a..... napper et bill a den motor ved lejlighed og så tar vi den derfra........ [th] :)

PS hva er forskellen på en asynkron motor og en som ikke er det [quest]

jens:
Bare rolig de almindelige 3 fasede "kraftmotorer" er  asynkron motorer.
Et billede af typepladen på motoren, ville gøre det nemmere at råde dig.
Hvad skal du bruge motoren til ?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version