Debat Forum > Styring og El

Boremaskine batterier rep. eller genstart.

<< < (2/2)

Søren:

--- Citat fra: JensOC efter September 24, 2021, 19:56:14 ---Det har jeg aldrig hørt om men jeg har ingen erfaringer med Makita.
Jeg har lige mistet en hel masse tekst til afsnit 2 så jeg er sur.
Nå jeg skrev det en gang til, men glemte et 2 tal i overskriften, kan det
rettes af Søren?

--- Afslutning på citat ---

Hej Jens.

Jeg har flettet emnerne sammen, håber det er ok så? :)

Og stor tak for den fine vejledning. Så mangler vi bare Bosch, Metabo, Dewalt og alle de andre. :D

jens:

--- Citat fra: JensOC efter September 25, 2021, 10:09:13 ---Jeg har studeret printet, der er ingen hukommelses kredse der, det er nok
ammestue snak at de har været så lede at lave sådan noget.

--- Afslutning på citat ---

Jeg har set flere youtube film, hvor de nævner det med chippen der slår fra efter 3 fejl.
Jeg har en enkelt gang prøvet at flække et 18 volt makita lion batteri sammen af to defekte, ved at bruge de gode celler til et batteri, jeg ladede det op med et andet batteri, men laderen nægtede at lade på det, men det kan jo også skyldes andre ting. (det virkede fint nok i maskinen)
Loddetin til aluminium har jeg god erfaring med, når der skal loddes på et batteri, synes det almindelige tin har svært ved at smelte på.
Godt trick med skruer i plast, det havde jeg ikke hørt før  [th]

Der er lidt om problemerne i denne video
                                   https://youtube.com/watch?v=c3Z77MYYhL8                    

JensOC:
Hej Jens :Med hensyn til lodninger har jeg ingen problemer, men jeg bruger også ulovlig
loddetin med 40% Bly, du må ikke sige det til nogen.
Bruger en 45W Weller på 450grader.

Kan ikke lide det ebay print, man fjerner hele celle balancerings kredsløbet.
Printet ligner noget til en ældre model batteri hvor man bruger en mekanisk
overtemperatur kontakt.

Mvh jensOC

JensOC:
Historien slutter indtil videre med at løsningen er at bruge en uoriginal Makita lader.
Men jeg maser på.

mvh jensOC

jens:
Det lyder godt at du vil arbejde videre med det, der kan jo være en del penge at spare. [th]
Har du testet i en Makita lader ?

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version