Debat Forum > Styring og El

motor på boxford VSL måske stået af ?

<< < (2/3) > >>

Niels Haldrup:
Hej Jørgen,

Selv tak. Du har fået en privat besked med detaljer.

Mvh Niels

Joris:
Så fandt vi fejlen og fik den udbedret.
Der var overgang i motoren. Elektriker Dan Schwartz gik det hele igennem og gik det skridt videre de færreste går og fandt fejlen. En af tilslutningsledningerne havde fået en brist i isoleringen så den kortsluttede til motorhuset.
Der var ligefrem en sodplet på væggen hvor gnisten sprang. Han reparerede isoleringen med en stribe lim og nu kører maskinen igen. Dejligt!!
Men tak for hjælpsomheden og ideerne fra Niels og Jens om hvordan jeg kunne komme videre.
mvh Jørgen

Tommy:
Tillykke. Både med reparationen og den superfine maskine. [th]

RH:
Godt at du har fundet fejlen

Den gang jeg havde en Boxford, der stoppede den bare lige pludselig.

Man startede den på en lille omskifter, orginal. Med uret, så kørte den mod uret. (Normal omløbsretning) Og vice Versa.
Knappen kunne køre hele vejen rundt, og når den var nedad, så var den stoppet, som når den var opad.

Efter den stoppede, så brummede motoren bare når man prøvede at starte.  Som om at den manglede en fase.
Det viste sig så, at inde i omskifteren sad der en firkantet bakelit tap, som drev flere 'lag' rundt i omskifteren/fasevenderen.  Denne var knækket, og drev nu kun halvdelen rundt.  Jeg lavede en ny i nylon. Og så kørte den igen

Bare hvis andre kunne støde på samme problem.

Efterfølgende satte jeg en frekvensomformer på, og så var det slut med at bruge den dumme knap/omskifter

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

ibot:
Interne motorledninger med sprukken isolering har man ofte set.
Jeg plejer at skubbe en længde krympeflex ind over alle sammen. Enkeltvis selvfølgelig..
Det finder jeg mere betryggende end en klat lim.

ibot

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version