Debat Forum > ALT DET ANDET

Tid til orden, hvilke "skuffer" kan i anbefale

(1/6) > >>

Mr. Icewing:
Som overskriften siger er jeg på udkik efter nogle skuffesektioner for at få lidt styr på værkstedet...

Jeg har bare samme problem som de fleste andre... mit pengetræ gror ikke hurtigt nok. Så ville sætte pris på hvis nogen kunne komme med et godt input til noget i en fornuftig kvalitet, uden at være alt for dyrt.

Jeg tænker at skulle bruge en 5 - 6 sektioner af 60cm i bredden og gerne også mindst 55cm dybe.

Jeg køber gerne brugt, men det skal være pænt.

Kenneth:
Jeg har samme problem, men endnu har jeg dog ikke så meget at fylde i skufferne :)

Kunne køkkenmoduler med skuffer være et valg? Blot en tanke.

Hilsen Kenneth

Villy:
Nope...Absolut ikke...Har prøvet det, vægten er ganske simpel alt alt for stor.....

Arkivskabe ved jeg nogle har brugt med ok succes, men ellers køb nogle skuffe skinner i Biltema og noget tykt mdf plade og så selv gå igang.... :)

Tommy:
Det sidste dur altså heller ikke Villy. Så kan du lige så godt udskifte masonit bundene i køkkenskufferne med en karosseriplade.
Tre ting:
Biltemas skuffeskinner er ikke en dyt bedre, end dem køkkenfirmaerne bruger. Skal det holde, så skal det være nogle ordentlige tredelte kugleløb, og de koster kassen. ]kr[
Siderne skal ikke være af MDF. Bunden flækker fra, hvis der kommer vægt i. Der er ikke mange køkkenskuffer med sider i høvlet træ, og de er dyre. (Oftest også de brugte, fordi det er "fine mærker".
For det tredje er skufferne små (korte) og for høje til det meste af vores brug. Det betyder at "møblerne" kommer til at fylde uforholdsvis meget i forhold til den  anvendelige skuffeplads, man får ud af dem.

Inden man er færdig til at købe ind til et gør det selv projekt der dur, er man langt over, hvad et ordentligt og hensigtsmæssigt stålskab (med lidt tålmodighed) kan findes for på DBA. ell.  lign.

Kenneth:

--- Citat fra: Tommy efter September 27, 2021, 11:53:56 ---Det sidste dur altså heller ikke Villy. Så kan du lige så godt udskifte masonit bundene i køkkenskufferne med en karosseriplade.
Tre ting:
Biltemas skuffeskinner er ikke en dyt bedre, end dem køkkenfirmaerne bruger. Skal det holde, så skal det være nogle ordentlige tredelte kugleløb, og de koster kassen. ]kr[
Siderne skal ikke være af MDF. Bunden flækker fra, hvis der kommer vægt i. Der er ikke mange køkkenskuffer med sider i høvlet træ, og de er dyre. (Oftest også de brugte, fordi det er "fine mærker".
For det tredje er skufferne små (korte) og for høje til det meste af vores brug. Det betyder at "møblerne" kommer til at fylde uforholdsvis meget i forhold til den  anvendelige skuffeplads, man får ud af dem.

Inden man er færdig til at købe ind til et gør det selv projekt der dur, er man langt over, hvad et ordentligt og hensigtsmæssigt stålskab (med lidt tålmodighed) kan findes for på DBA. ell.  lign.

--- Afslutning på citat ---

Takker Tommy, meget brugbart  [th]

Hilsen Kenneth

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version