Debat Forum > Selvgjort er velgjort.

Restaurering af "Bette Tjep" en gammel shaper.

<< < (2/14) > >>

Bj@rne:
Bare lige for en god ordens skyld, nu er det ikke links gevind?

Mvh Bjarne

Tommy:

--- Citat fra: Bj@rne efter Maj 02, 2020, 23:03:22 ---Bare lige for en god ordens skyld, nu er det ikke links gevind?

Mvh Bjarne

--- Afslutning på citat ---

 Ha ha. Ja det er jo ikke til at se. :) Men selv om alt det andet har været ret gevind, så er det forsøgt uden held. ;D [th]

Den skrue, der sprang for mig, lignede faktisk støbejern i brudfladen, men det kan vel næppe passe [quest]

JensOC:
Hej Tommy. Så kom der gang i sagen, vi venter jo utålmodig på spændende momenter.
Er den slag skruetrækker du taler om, en af dem man slår på med en klaphammer, for så plejer der at ske noget.
Jeg skiftede bremseskiver på en Ford V4 Taunus der sad 4 stk unbrako skruer med konisk hoved og 8mm
sekskant, de skulle have ca. 15 slag med fuld drøn på klaphammeren før de gav sig.
Jeg har lige slebet en 8mm Unbrako til 7mm, der sad 3 stk Unbrako med 10mm gevind jeg skulle have ud,
 det er vist en speciel størrelse.
Pøj Pøj med arbejdet, kan se at min er noget større. Altså shaperen. Så jeg er ved at lave et kran arrangement
over den.
Vh jensoc

Søren:

--- Citat fra: Tommy efter Maj 03, 2020, 00:42:55 ---
--- Citat fra: Bj@rne efter Maj 02, 2020, 23:03:22 ---Bare lige for en god ordens skyld, nu er det ikke links gevind?

Mvh Bjarne

--- Afslutning på citat ---

 Ha ha. Ja det er jo ikke til at se. :) Men selv om alt det andet har været ret gevind, så er det forsøgt uden held. ;D [th]

Den skrue, der sprang for mig, lignede faktisk støbejern i brudfladen, men det kan vel næppe passe [quest]

--- Afslutning på citat ---

En 12.9 bolt kan godt ligne støbejern i bruddet..

Hans Ingvorsen:
skruger Som 40 i auto brancsen så er det ikke de første fastsiddende skruger som jeg har mødt
Især dørhængsler på  Volvo 544
Du tager en kørner sliber den lidt flad i enden 2mm og holder den skrot mod kærven i skrue retning og et slag med en god solid bænkhammer, så går den løs. Det er ikke gevindet som holder den fast, men hovet.
Hvis det mod forventning ikke hjælper så tager du en autogenbrænder og varmer lige midt på skrue hovet og når den er gløden så kan du skrue den af, ha en stålbørste klar til at fjerne brænte malingsrester

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version