Debat Forum > Selvgjort er velgjort.

Hjælp søges til støbning i kobber / bronze

(1/3) > >>

oleSV:
Hej
Jeg har netop registreret mig som bruger.
Jeg søger en med en smelteovn og gerne lidt erfaring, der kan hjælpe mig med at støbe et dørskilt i "kobber" til et kobberbryllup, jeg ved at der er udfordringer med ren kobber, så det skal selvfølgelig være en legering af en art.
Jeg har set at flere brugere har lavet smelteovn selv, så jeg håber at en af jer har lyst til at hjælpe med mit projekt, det er ikke meningen at det er velgørende arbejde 😊

jens:
Velkommen til  :)
Jeg har støbt lidt, men kun råemner til videre forarbejdning, jeg er desværre  ikke i stand til at kunne støbe et dørskilt, der ser bare nogenlunde ud.

Hvis det nu kun er til "engangsbrug"
Kunne det ikke være en mulighed at støbe det i gips, og sprøjte det med kobbermaling? der findes fine kobbermalinger på spray.

Kidde:
kan også være du kender een med en hobby cnc maskine der kunne fræse den ud for dig istedet ?

oleSV:
Det var ærgerligt Jens,
Randers ville ellers være praktisk
Det er et dørskilt til et kobberbrudepar som ikke har et i forvejen.
Jeg laver selv den positive form, og forventer så efterfølgende selv, eller med hjælp at lave end åben sandform til selve afstøbningen.
Hvad er det der gør at du tænker at du ikke ville kunne klare det?

/Ole

oleSV:
Kidde, jeg har ikke tænkt over at få det fræset ud, det kunne måske være en potentiel løsning.
Kender dog ingen der har cnc heller, og så skal der jo også laves en fil til det...
Tror måske at "romantikken" i forhold til at støbe tiltaler mig mere, det er mere hands on

/Ole

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version