Forfatter Emne: Auktion  (Læst 5915 gange)

kimjo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 108
Auktion
« Dato: Juni 04, 2018, 09:01:54 »

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Auktion
« Svar #1 Dato: Juni 04, 2018, 09:29:34 »
Jeps  den ser billig ud.  :)
Hader bare de auktioner der forlænger automatisk..
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #2 Dato: Juni 04, 2018, 14:13:38 »
Hvad blev den solgt til?
Eller hvad var sidste bud i så?

Mvh

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1374
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Auktion
« Svar #3 Dato: Juni 04, 2018, 14:56:20 »
4300 var det sidste jeg så.

Sendt fra min SM-J510FN med Tapatalk

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion
« Svar #4 Dato: Juni 04, 2018, 16:06:23 »
Er det ikke den, der har været på "Machine Seeker" til næsten samme beløb - - i Euro ;) I hvert fald over 3000.
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #5 Dato: Juni 04, 2018, 20:25:45 »
Okay, så er det nok ikke meget den er røget for.
Det er, hvis den ikke accepterede op, en fin pris.
Ikke at jeg har behov for flere men man kigger jo altid, og er den billig nok sååååå

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Auktion
« Svar #6 Dato: Juni 04, 2018, 21:54:58 »
Der ryger vel i omegnen af 50% oven i, og de har de jo med at ryge op i pris lige inden de lukker.
« Senest Redigeret: Juni 04, 2018, 21:57:03 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #7 Dato: Juni 05, 2018, 15:28:52 »
Det er rigtigt.

Jeg læste på Facebook, i en af de der drejebænk/fræser grupper, at den var røget for 5400 inkl salær og moms

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion
« Svar #8 Dato: Juni 05, 2018, 16:24:45 »
Der var (formentlig da) en der fik en billig bænk. :D  Men den har godt nok været med i krigen i mange år. Er den fra halvtredserne [quest]
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Auktion
« Svar #9 Dato: Juni 05, 2018, 17:32:04 »
Sådan noget som ikke er rengjort og ligner lort og pes kunne jeg aldrig byde på. Masser af rust og ikke vedligeholdt, spåndbakken ligner et lokum

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #10 Dato: Juni 05, 2018, 22:17:05 »
Ahh, nu skal en fyldt spånbakke og lidt indtørret skæreolie vel ikke være lig med en misvedligeholdt drejebænk.  Den kan jo sagtens være i god mekanisk stand, selvom den ser brugt ud. Den kan have stået meget længe, inden den blev sat til salg.
Et par timers knofedt og lidt rensevæske, og jeg er sikker på at den ville se fin ud igen.

Jeg ville ikke lade mig afskrække af dét.
Men det er nok det der er forskellen på prisen på de maskiner vi har så jeg vil gerne have et lille projekt ud af det.

Feks denne Arboga søjleboremaskine jeg købte for noget tid siden. 
1500kr, og 1 times knofedt+rustopløser senere, og jeg har mig en lækker søjleboremaskine som holder resten af livet, og ikke er et hak dårligere end dem på dba til 8~10.000kr..
Noget andet er, det er værktøj, det skal bruges, og ikke bare stå som et suttet bolche



RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #11 Dato: Juni 05, 2018, 22:18:19 »
Der var (formentlig da) en der fik en billig bænk. :D  Men den har godt nok været med i krigen i mange år. Er den fra halvtredserne [quest]
Ja det er jo en ældre model. Jeg kan ikke huske hvornår den nye, lidt mere firkantede (Mark2) kom. Men det var vist sidst i 60'erne.

Men modellen er ganske udemærket, alderen til trods.

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Auktion
« Svar #12 Dato: Juni 06, 2018, 02:30:27 »
Noget andet er, det er værktøj, det skal bruges, og ikke bare stå som et suttet bolche

Du kan sgu da ikke nå at bruge alt det du har fået samlet sammen.  ;D ;D ;D ;D
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #13 Dato: Juni 06, 2018, 11:38:19 »
Haha nej, men må tage én af gangen så. Det er bare meget rart med en søjleboremaskine til at bore med, en til at undersænke med, og så en tilat lave gevind med

Men heldigvis kan det meste jo sælges igen den dag man ikke gider have det stående mere

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Auktion
« Svar #14 Dato: Juni 06, 2018, 21:59:08 »
Fandt lige et par billeder fra da jeg fik min Colchester.
Kloplan og et par andre dele var godt anløbne.
Men de fik en gang med roterende stålbørste, og hurtigt ændrede de udseende.
Der er tæt på intet slup i klø'erne, og efter lidt olie, kører de rigtig godt. Jeg ved fra sælger at den aldrig har været brugt i de 26år han havde bænken. Og på fabrikken hvor den stod, kun brugt ganske lidt.  Men som sagt ligget ubrugt i mange år, som så gjorde at den løb an.  Men ja, lidt olie på overfladen havde jo nok gjort at den så bedre ud.

Men det ville have været ærgerligt at 'skodde' den bare pga lidt kosmetisk mis-vedligehold.



« Senest Redigeret: Juni 06, 2018, 22:02:27 af RH »