Forfatter Emne: Boretabel  (Læst 5530 gange)

HPH

  • Gæst
Boretabel
« Dato: Maj 27, 2009, 09:49:43 »
Er der nogen af jer, der ligger inde med en boretabel på jeres pc?
Går nemlig og mangler en.

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Boretabel
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2009, 15:59:06 »
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

HPH

  • Gæst
Sv: Boretabel
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2009, 07:34:24 »
Den der har jeg, undskyld det er mig der blander tingene sammen. Det er sådan en slags graf, med Borens Diameter op af X aksen og hastighed på søjleboremaskine på Y aksen. Sådan at man bare lige kan aflæse hurtig hvad hastighed der er rigtigt, det er ikke sikkert i kender den.
« Senest Redigeret: Maj 28, 2009, 07:39:22 af HPH »

mhh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 200
Sv: Boretabel
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2009, 19:47:44 »
Tror jeg har den til at ligge et eller andet sted. Prøver lige at finde den frem.

Frylund

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Boretabel
« Svar #4 Dato: Maj 28, 2009, 19:59:53 »
Der er jo stor forskel på skærehastigheden for f.eks. stål 60, aluminium og messing, så jeg har svært ved at se at du kan nøjes med en graf.
/Frylund
Svineheld slår selv den bedste planlægning!

HPH

  • Gæst
Sv: Boretabel
« Svar #5 Dato: Maj 29, 2009, 07:44:03 »
Det var også mest stål jeg tænkte på.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Boretabel
« Svar #6 Dato: Maj 30, 2009, 13:00:44 »
Det var også mest stål jeg tænkte på.

Igen spørgeteknik spørgeteknik spørgeteknik ..(der er skrevet en udemærket guide til det)  ;)

Herinde er folk fagfluekn***ere så derfor er stål ikke blot stål. Men jeg formoder at du med stål mener det jeg klassificerer som 'kinesisk natpotteblik'? (stål 50)

 :D

Carsten S

  • Gæst
Sv: Boretabel
« Svar #7 Dato: Juni 20, 2009, 12:31:17 »
Den der har jeg, undskyld det er mig der blander tingene sammen. Det er sådan en slags graf, med Borens Diameter op af X aksen og hastighed på søjleboremaskine på Y aksen. Sådan at man bare lige kan aflæse hurtig hvad hastighed der er rigtigt, det er ikke sikkert i kender den.

Som tommelfingerregel, plejer jeg at dividere borets diameter, op i 6000. Så har man i al fald, et fingerpeg, om hvor man bør ligge. Det gælder til ganske alm. stål.