Forfatter Emne: Ønske om mere aktivitet  (Læst 10120 gange)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Ønske om mere aktivitet
« Dato: Juni 13, 2023, 11:13:44 »
Hej alle sammen.

Jeg ville ønske der var lidt mere aktivitet herinde. Jeg er godt klar over at sommerhalvåret ofte bliver brugt på projekter uden for værkstedet.
Sådan har jeg det i hvertfald selv. :)
Men der har været meget stille det sidste halve år.

Jeg vil blot høre jer om der evt. er nogle der har ideer til hvordan vi får lidt mere gang i den. :)
Gør vi noget forkert, eller?

Jeg vil være helt hudløst ærlig her.
PT koster hjemmesiden 1300 kroner om året. Dertil kommer domænenavnet til 70 kroner/år.
Tommy og mig overtog jo stedet her fra Jens-Erik som ikke havde overskuddet til at brug tid på forummet for mange år siden efterhånden.
Hvis der er gang i den er det jo super dejligt. Og prisen er da så også til at overkomme.
Men når der så omvendt er totalt dødt, så kan jeg da ikke lade være med at tænke om det er besværet værd.
Måske jeg blot har "sommer-blues"?

Kom endelig med jeres input / ris og ros.

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2023, 11:23:18 »
Her lige et billede af statistikken.
Det sidste år er trafikken faktisk halveret.

Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Neubert

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 436
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2023, 12:05:33 »
Det er i sig selv rigtigt flot at i har overtaget og enda betaler for siden her.  :) [th]

Men ja, der har været ret stille et stykke tid, ville ønske at jeg havde en ide til hvad man kunne gøre eller hvad der måtte være galt (efter min mening er der intet galt).
Hvorom alt ting er så håber jeg da at der kommer nogle gode kommentare til det  :)
cand. næsten alt. med specialt i det der lige falder mig ind.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2023, 12:55:09 »
Meget ærgerligt det, går den vej, desværre er en del nok "overtaget" af facebook hvilket jeg ikke er fan af, da opslagene jo forsvinder ned i et dybt sort hul, efter nogen tid, og yderst vanskelige at finde frem igen.

Men sommeren er jo ikke der hvor der sker mest i værkstedet, men skal tænke over det, og slå nogle mindre projekter op.


Synes ikke det er fair at Tommy og dig hænger på en udgift, udover det arbejde i ligger i det.

Kunne i ikke lave så det var muligt at donere et beløb ?
« Senest Redigeret: Juni 13, 2023, 12:57:30 af jens »
Husk altid at skille tingene ad.

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #4 Dato: Juni 14, 2023, 22:39:17 »
Det ville være en stor synd hvis frylund forsvandt. Selv er jeg som regel kun med på en lurer, jeg håber jo på at få en maskin del i mit træværksted, men midlerne er ikke til det i øjeblikket. Når jeg endelig har spørgsmål, så er det somregel fordi jeg har gang i et af mine mere eller mindre skøre projekter, men det har mest været træ for nylig, så det er der jo ikke så meget frylund i  :)

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #5 Dato: Juni 16, 2023, 11:43:03 »
Jeg har haft travlt i meget lang tid og er derfor ikke herinde så ofte - jeg er heller ikke i metalværkstedet.

Jeg sætter dog stadigvæk stor pris på siden og det ville være bittert hvis den lukkede ned.

Kan du ikke lave en mulighed for at donere lidt $ via mobilepay? Den Kunne du så kommentere på én gang om året så folk lige husker situationen. Sådan gøres det i et andet forum jeg skriver i.

Hilsen Kenneth


RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #6 Dato: Juni 17, 2023, 20:56:13 »
Jeg er selv dårlig til at tjekke ind

Det hele startede da Tapatalk ikke virkede længere. Jeg bruger aldrig min PC, og online visning på mobilen er bare ikke godt synes jeg.
Men, nu kører det, og det er godt
Så nu er der ingen undskyldning mere. Eller jo, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal dele/skrive

Skrive for at skrive synes jeg heller ikke rigtig om. Og har svært ved at vurdere om andre synes det er spændende at se.
Jeg bruger dog andre social medier, meget, og primært fordi at der er væsentligt mere aktivitet og fordi at det er(var) lettere at bruge/poste osv.

Mht pengene. Kan det ikke arrangeres med nogle sponsorater?  Feks en maskin eller værktøjs forhandler som kunne give lidt, mod lidt reklame på siden?

Mvh


Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #7 Dato: Juni 20, 2023, 18:28:59 »
Personligt mener jeg, at det er for meget maskin fikseret, mens resultater af denne teknologi udebliver.
Lille eks. jeg har startet Myford for og lave denne rulle af plast. Det er værktøj for mig til andet teknologi. Bare gæt.  ;D

Et par gange har jeg haft behov/ønske om at have trækspil i siden af bilen, evt som "kran". Spillet har jeg købt vel 10 år siden og glemt den. Det er først i forbindelse med de der rester af skorstenspibe, at det blev monteret og BRUGT. Det kan fjernbetjenes fra taget. Til dens montering har jeg brugt vinkelfortsats til boremaskine samt trappebor for og have fat i noget metal i min efterhånden 28 år erfaren bil. ;)

Nu er jeg selv i tvivl om det er den slags opgaver man bør skrive om. For mig er maskiner som sådan ikke målet, men middel.


oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #8 Dato: Juni 23, 2023, 23:19:02 »

Nu er jeg selv i tvivl om det er den slags opgaver man bør skrive om. For mig er maskiner som sådan ikke målet, men middel.

Det her er helt sikkert noget af det jeg også gerne så mere af, også folks fejl undervejs i projekter, hvad gik galt, var man nødt til at lave en ny del eller kom man rundt om fejlen og kunne redde delen, i love it

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #9 Dato: Juni 26, 2023, 20:53:26 »

Det her er helt sikkert noget af det jeg også gerne så mere af, også folks fejl undervejs i projekter, hvad gik galt, var man nødt til at lave en ny del eller kom man rundt om fejlen og kunne redde delen, i love it

Her er noget af min "aktivitet"; Det er camperingsvognen hvor der var lille fejl i højre hjørne, i ca, 14 år.
Der skulle vel bare ordnes nu. Så startede helvede. Hele fronten var pilråddent !

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #10 Dato: Juni 26, 2023, 20:57:56 »
Håber da kun det er i det ene hjørne den er gal, men mon ikke du får styr på det. :)
Husk altid at skille tingene ad.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #11 Dato: Juni 26, 2023, 21:03:57 »
Dejligt at I deler ud af jeres ting, både de geniale,  de gale, de sjove og de meget uheldige.. :)
Jeg husker for mange år siden da Frilands serien kørte på DR1
Der spurgte de en af beboerne hvor lang tid det tog. Det var nemt nok sagde han. Den tid man regner med, skal man bare gange med pi. :D Så har man et realistisk bud. ;)
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Jmadsen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 35
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #12 Dato: Juni 26, 2023, 21:06:35 »
Hej Søren

Jeg ville savne frylund hvis siden forsvandt,jeg har fået god og kvalificeret hjælp flere gange.Men aktivitetsniveauet afhænger jo også af hvormange projekter folk har gang i.Jeg er gerne med på sponsorat
mvh Jørgen

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #13 Dato: Juni 26, 2023, 21:10:44 »
Men, efter noget eftertanke måtte jeg erkende , at det er noget lor. og et ehh udfordring.  :o
Ren faktisk er det et problem.  >:(
Og hvad gør man ved det?  ::) Jo; ser i, man afleverer problemet på vores affaldsdepot som småt brandbart.
Nu hvor problemet er væk er der et stort hul i forvognen som bare skal bygges op. ;D

Det bliver gjort med blanding af træ samt epoxy armeret glasfiber som er på vej.

Chrismark

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 85
Sv: Ønske om mere aktivitet
« Svar #14 Dato: Juli 06, 2023, 23:00:54 »
Lidt sker her mellem torden, nat og regn. Nu er epoxy noget nyt for mig og det driller en del. Kender polyester, men det er YT hvor der er "flamingo" skum til stede.  :)
Billeder viser rulle der bruges i forbindelse med støbning af laminat, da dens formål er dels og fjerne luft fra fiber og også fordele gennemvædet fiber rundt samt flytte på polyester/epoxy det rigtige sted.
Naturligvis er der en del der driller, men jeg gør store fremskridt  ("Som sagde manden på kanten af afgrunden") ;D