Forfatter Emne: manual  (Læst 59453 gange)

STANKO

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #120 Dato: Marts 17, 2010, 00:45:46 »
Hov Hov ,det er ikke meningen at ringen skal være løs

Når du bruger den skal du lægge ringen på bordet ,så tar du den insats /spændetang du ønsker at bruge

Den presser du så ned i ringen ,vrid evt lidt
Så skulle den gerne "snappe" ind i ringen

ringen og indsatsen skal være SAMLET
så kan du enten skrue dem løst i holderen og så putte fræseren i ,,eller starte med at putte fræseren i indsatsen (EFTER ringen er sat på) ,og så skrue det hele i holderen

Når du så skal ha fræseren ud igen skruer du ringen løs ,,skru lidt mere løs og du vil mærke den strammer ,
Det er fordi den nu trækker insatsen løs
så kan du ta fræseren ud ,, brug evt en klud eller handske hvis det er skarp fræser


se her



og


fra her

http://www.craftsmanindustries.com/assembly.htm
« Senest Redigeret: Marts 17, 2010, 00:51:12 af STANKO »

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #121 Dato: Marts 29, 2010, 22:51:46 »
                                           Hej stanko
mange tak for oplysningerne jeg kunne heller ikke forstå at jeg skulle tage dornen ud hvergang at jeg skulle skifte fræsejern ud
mvh preben

STANKO

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #122 Dato: Marts 31, 2010, 23:44:17 »
Her er et link til en film om værktøjs holdere

der kan du se dem montere ringen

men jeg vil råde dig til at lægge ringen på bordet ,,da den kan snappe dig i hånden

Jeg har set mere en en danse rundt af smerte af den grund  ;D


http://www.glacern.com/index.php?page=video_index&video=1&video_name=crash_course_mill_06

preben

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #123 Dato: April 02, 2010, 16:07:20 »
                                                               hej stanko
jeg har lige været inde at se den video som du har sendt til mig
ja det er en fordel at når man ved hvordan man skal gøre det gør det hele meget nemmer men sådan er det jo med alt derfor er det også rart at der er så mange
erfarende folk her inde som kan hjælpe en i den rigtige retning ja jeg må indrømme jeg er den type som aldrig er bange for at kaste mig ud i nogle forskellige ting
jeg har prøvet at dreje i træ men det er noget helt andet end at dreje i metal så det er noget af en udfordring som jeg har begivet mig ud i
men der er jo kun en ting at gøre klø på men jeg har tænkt på at tage et kursus for at få lidt grundlæggende viden om hvordan man bla. sliber sit værktøj
samt med at måle rigtigt ud for jeg har nemlig problemer med at måle grader ud det er ikke min stærke side da jeg lige i øjeblikket kæmper med at lave
nogle vanddyser som skal være koniske for at kunne lukke tæt så det skal være meget nøjagtigt men jeg mangler nogle gode udborestål som jeg havde håbet på
du kunne hjælpe mig med men udmildbart kan jeg ikke lige se om de udborstål som du har lagt ind om de kan bruges til den opgave
men der er ikke andet for at vi må finde en dag hvor vi begge har tid at du kan kommer over at se alt det isenkram jeg har fået fat i efterhånden
jeg ved ikke om du har set den mail som jeg har sendt til dig med mit tlf. nr på hvis du ikke har modtaget den må du godt skrive til mig igen.
mvh preben

mnpent13

  • Gæst
Sv: manual
« Svar #124 Dato: April 16, 2010, 08:05:07 »
fil til mig da det bliver for stor til at sætte ind i Forum. Kan du ikke prøve at tage det samme billede igen i en stor opløsning og så sende det som en vedhæftet.







_________________________________
Cimber Sterling Salg og rydning