Det går ikke altid som præsten prædiker - dette projekt har ligget stille siden 2021

Herunder ses panelet med alle knapper monteret. Det er 3D printet PETG i 6mm tykkelse.
De to knapper med pilene siger nok sig selv. Når man trykker én af dem ned kort virker den som START i den retning, med den hastighed der er valgt på skærmen. ER den allerede i gang virker den som et stop (ligesom den røde knap også gør, men den er mere tilgængelig hvis man er ved at smadre et eller andet

). Holder man en pil knap nede så flytter X sig indtil man slipper knappen. Dette kan kombineres med den gule "Hurtig" knap som øger hastigheden et antal gange(tænker 3).
Mellen dem er en lille 1,3" OLED skærm som vil vise information som fx mm/min. De blå knapper er til "mini steps" og størrelsen på steps kan ændres ved at trykke ned på den store runde knap og så indstille hvor meget hvert tryk skal flytte X. Om jeg vil bruge dem i praksis må tiden vise.
Den store runde knap bruges til at dreje og vælge hastighed som vises i displayet. Der er bløde "klik" når man drejer knappen, og den kan drejes uendeligt. Først når der trykkes på en PIL knap vil X flytte sig. Den røde er ikke et NØD-stop, bare et stop. Det slår motoren der flytter X fra og det bliver ikke siddende trykket ned som et normalt nødstop da det helt generelt vil blive brugt som stop.
Det er vist alt for nu - jeg regner med at næste opdatering kommer lidt hurtigere

Hilsen Kenneth