Forfatter Emne: Wanderer fræser ?  (Læst 5811 gange)

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Wanderer fræser ?
« Dato: August 22, 2011, 23:07:58 »
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #1 Dato: August 22, 2011, 23:55:05 »
Jeg er stødt på en for en del år siden, men det er en sjælden fugl på disse breddegrader. Den er meget lig Hero og Pedersen, hvor jeg så ville foretrække de to danske. Skruestikket på fræserplanet er en joke, og prisen er langt over hvad den bør være. Du kan ikke finde reservedele, manualer eller ekstraudstyr til den, og det trækker gevaldigt ned.

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1378
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #2 Dato: August 25, 2011, 08:54:40 »
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #3 Dato: August 25, 2011, 21:24:46 »
Jeg kan godt nok ikke finde den her http://www.lathes.co.uk/page21.html

Men der er ellers en guldgrubbe af info og finde på den side, jeg tror måske jeg ville syntes den er lidt dyr og noget dårlig i stand (subjektiv vurdering ud fra billederne af) og hvis du ikke skal bruge her og nu så ville jeg holde øje med den blå avis og andre steder, det kan lade sig gøre og finde gode maskiner til rimelige priser, jeg selv har købt en schaublin 13 til lige under 12.000,-

Ellers er der måske den her http://www.rpv.dk/side208.6?subid=1&id=81247 da jeg hørte på den stod den til 10.000,- og den har stået over et halvt år så måske du kan krejle prisen lidt.

Mvh

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #4 Dato: August 25, 2011, 22:56:58 »
Tak for svarene, havde søgt uden at finde noget på den og det var derfor jeg lige lagde den her på forummet, skipper den ide og kigger efter en DK har kig på en Pedersen VUP til 9500,-.
Wanderer har tilspænding på alle tre akser findes det også på den VUP fra Pedersen eller er der en bestemt type man skal gå efter/gå uden om ?? Det er primært model med tilspændingen jeg går efter fordi den jeg har ikke har tilspænding.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #5 Dato: August 26, 2011, 00:04:26 »
For nogen ikke skal foranledes til at tro min fræser ikke har tilspænding må jeg hellere rette "tilspænding" til "automatisk tilspænding" i ovenstående indlæg  ;D ;D ;D
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #6 Dato: August 26, 2011, 06:56:49 »
Rim @ Den Pedersen, bor den i Gråsten? I så fald kan jeg garantere dig at den er 112% i orden.


Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #7 Dato: August 26, 2011, 13:13:49 »
Nej jeg bor selv i Holstebro så jeg kigger på disse kanter den står i Vemb, der er også en Hero som står i Herning men den er der vidst ikke automatisk tilspænding på.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #8 Dato: August 26, 2011, 16:50:55 »
Der er en til salg hos 'dr Pedersen' i gråsten, Han skiller dem i atomer. Planet ordnes så der ikke er en ridse i , og maskinen bliver afrenset fuldstændigt og spartlet og malet. Alle bolte renses og bruneres igen. Alle gear, kardanled og så videre, skilles og renses. Defekte dele repareres/skiftes.

Alt i alt en ny maskine, og det er altså værd at køre lidt længere for. Han har nu en til salg på dba.dk eller gul og gratis.

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #9 Dato: August 27, 2011, 20:24:18 »
Der er en til salg hos 'dr Pedersen' i gråsten, Han skiller dem i atomer. Planet ordnes så der ikke er en ridse i , og maskinen bliver afrenset fuldstændigt og spartlet og malet. Alle bolte renses og bruneres igen. Alle gear, kardanled og så videre, skilles og renses. Defekte dele repareres/skiftes.

Alt i alt en ny maskine, og det er altså værd at køre lidt længere for. Han har nu en til salg på dba.dk eller gul og gratis.

Jeg har kigget men kan ikke finde nogen fra Gråsten eller der omkring.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #10 Dato: August 27, 2011, 23:03:00 »
Måske er den solgt?

Jeg har sendt ham en mail, og så må vi se.


Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Wanderer fræser ?
« Svar #11 Dato: August 28, 2011, 10:09:37 »
Opdatering:

Matthias ringede her til formiddag, og fortalte at den specifikke fræser jeg omtalte var solgt. Til gengæld har han ialt 10 stk magen til, og dem kunne han godt tænke sig at der blev tyndet ud i (siger hans kone  ;D)

Jeg aftalte med ham at du kunne kontakte ham på mail.
matthias.lauritzen@privat.dk

Mvh Lars