Forfatter Emne: Frekvens omformer + DRO  (Læst 3282 gange)

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Frekvens omformer + DRO
« Dato: Oktober 29, 2020, 11:55:45 »
Hej Frylund - jeg har ved ikke hvor mange der mangler, eller hvor mange der tiltænker at sætte frekvens omformer og Digital Udlæsning på deres drejebænke og fræsere, men jeg har fået en god snak med en kina-mand der hedder Aiken Yu, som sælger alt muligt lækkert grej til fine priser.

Jeg har fået tilbud på hjem på 2x380v 3.0kW + potentiometer + 1,5mtr kabel til flytning af panel + fragt til Danmark på 441 Dollars. (2917,63,-)
Derudover har jeg købt et DRO sæt til min fræser, og et til min drejebænk, som også synes at være i fabelagtig tilstand - til 320 Dollars. (2115,-)

..og så har jeg købt nogle HSS hole saw, alle størrelser fra 16 til 80mm - det er ikke Kopbor, som man kender det, de kan ikke skiftes ellers skilles af, men de var tilgengæld billigere end alt andet jeg har fundet. til 208 Dollars. (1300,-)

..Så hvis der er nogle der mangler noget overstående, så kan jeg kun anbefale ham, han sender via TNT eller FedEx, og det tager en lille uge før det er på trapperne.

Jeg prøver lige at vedhæfte nogle billeder og videoer når jeg har fået prøvet det hele af :)

Mvh Theis, Tjele.
Blot en smed, gemt i en maskinmester

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #1 Dato: Oktober 29, 2020, 16:10:55 »
Ja Aiken er en flink mand.
Jeg har købt 3 stk digital udlæsninger af ham.

1 D50 og 2 D80.  Den nye model med en stor LCD skærm.

Især på fræseren er D80 super god.  Hul udlægning menuen er bare kanon.
Og den viser på skærmen hvor værktøjet er placeret ifht emnet..
Det kan selv se dyre mærker ikke en gang præstere..

Bare husk på at alt over 160kr skal fortoldes og moms skal betales.
Så det skal tillægges prisen.

Steen fra net2l.dk har også forhandlingen af Ditron.
Og han giver 2 års garanti..

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #2 Dato: Oktober 29, 2020, 16:16:18 »
D80

JensOC

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 440
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #3 Dato: Oktober 30, 2020, 09:53:39 »
Alt over 80kr skal der betales moms af hele beløbet samt 160kr i strafgebyr til Postnord (PN). har lige fået et brev fra PN
at jeg skal betale 182kr for at overskride de 80kr med en tier altså 90kr. men jeg lader dem sende varen retur.
Jeg har lige kikket lidt på andre landes behandling af deres befolkning, feks. Tyskand
https://www.import-shopping.de/steuer-und-zoll-berechnen/
der er import beløbet 22 Euro altså to gange mere og ekspeditions gebyret meget lavere,få euro.
I praksis er tyskerne meget mere large. 50-100 Euro og meget mindre administrations gebyr.
I Østrig er max. beløbet uden afgift 100 Euro ca. 750 kr
I UK er beløbet £ 15 ca 123 kr
Men vi er Verdens lykeligste folk sig "eksperterne" så det må vi jo klare os med.
Mvh jensOC
PS: De fleste gange skriver kineserne et meget mindre beløb på pakken, og er
man uheldig at ryge i PN fælden kan man bare lade dem returnere varen og så får man
pengene tilbage fra firmaet, så jeg betaler aldrig.
« Senest Redigeret: Oktober 30, 2020, 15:57:28 af JensOC »
Læs hodjasblog.one på Nettet

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2020, 15:12:53 »
Det er selvfølgelig korrekt.
Det er 80 kr. Og så en minimums afgift på 160kr
Beklager fejlen


tk

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 109
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #5 Dato: Oktober 31, 2020, 09:32:56 »
  Ja PN generer sig ikke. Mange gange er deres opkrævning større end varens værdi.
 også selv om varen er købt med "gratis levering".

  teddy
teddy

Grouleff

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2021, 16:58:50 »
Sorry mit sene indlæg (skulle jo lige finde indlægget)
Vi bor jo desværre i et land hvor monopolet er i højsæde, læs PostNord og bankernes kartelagtige minus renter…… Nå, det var lige et surt opstød.
Det positive er at jeg flere gange har oplevet at når jeg handler i Kina er de meget velvillige til at sende vare til DK via Benelux. Jeg har handlet vare for +1.000,- som er gået glat igennem PostNord da det er indenfor EU når de kommer via et andet EU land.

Harry

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 69
Sv: Frekvens omformer + DRO
« Svar #7 Dato: Maj 11, 2021, 19:18:53 »
Den fidus med at få varen leveret via EU stat holder ikke hver gang, har lige betalt told og ekspeditions gebyr for varer leveret på den måde. Gør som jeg gør, betal med et smil og brug de ting du har købt med god samvittighed.
 Hav en god KRISTI FLYVDAG