Debat Forum > Faglig debat

Aluplade til at lægge under delebord - lyder det ok?

(1/4) > >>

Kenneth:
Hej,

Mit delebords håndtag kommer i karambolage med X-aksens skinne til DRO medmindre jeg hæver mit delebord lidt over 6MM  >:(

Jeg tænker på at finde en alu-plade og tilpasse så den kan ligge under delebordet.

Inden jeg bruger en mindre formue på pladen vil jeg da lige høre sagkundskaben herinde om det er fint med ALU, eller om der er én eller anden ting jeg har overset som gør det til et dårligt valg?

Hilsen Kenneth

jens:
Det kan du da fint bruge, men det får jo nemmere ridser og skrammer i forhold til en stålplade, men er du omhyggelig med rengøring og håndtering, kan det da udmærket bruges.

Kunne det være en mulighed at korte håndtaget op, eller på anden måde omstrukturere det, så det ikke er nødvendigt at hæve det, det koster jo lidt af arbejdshøjden, selv om 6-10 mm ikke er alverden.

Tommy:
Men hvorfor alu [quest] Med lidt andre ord end Jens´ så er det noget blødt stads. ;)  Fint nok hvis dit rundbord skal sidde på fræseren hele tiden, men det skal det vel ikke.
3-4 "shims" af fladjern er efter min mening en bedre løsning, hvis ikke du vil ommøblere et eller andet, som Jens siger.

Kenneth:
Jens, en ændring af delebordet virker ikke som en praktisk - eller nem - løsning i forhold til det andet jeg ha i tankerne.

Tommy, det kan da godt være at dit forslag er bedre jeg havde overvejet noget i den stil, men hoppede egentlig fra ideén da jeg tænkte en plade var nemmere.

Jeg tænkte alu pga. den nemme(re) bearbejdning

HilsenKenneth

RH:
Jeg ville bruge det jeg bruger til næsten al opklodsning : not/kile stål. 

Stål c45, som er præcist inde for hundrededele.

Opklodsning, parallel klodser, ja alt muligt

Så bare to stykker på hver 'side' - så ligger det pænt parallelt. Og du kan nok sagtens spænde dit rundbord fast med lidt længere bolte alligevel.


Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version