Forfatter Emne: søger lidt hjælp til min fræser  (Læst 3610 gange)

simon peter

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
søger lidt hjælp til min fræser
« Dato: April 08, 2021, 20:23:18 »
hej jeg har et lide problem med min fræser, da der løber olie ud af vinkelhoved. så mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre ved det og hvordan? har ikke så meget kendskab til indmaden i en fræser og det er en (alg-100) fræser





RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: søger lidt hjælp til min fræser
« Svar #1 Dato: April 08, 2021, 20:36:18 »
Du kan nemt lille vertikalhovedet af.

Du skal løsne de 2 møtrikker på hver side. Og så pile møtrik og skiver af. Så kan hovedet trækkes lige af.
Selvfølgelig skal du holde på det når sidste møtrik pilles af

Så kan du se om ikke det har været smurt med fedt tidligere.
Det ligner at det er en tyk masse der løber ud. Altså nærmest fedt der har fået olie.

Min var fuldt med fedt.
Jeg har aldrig brugt andet.
Om det er det rigtige det ved jeg ikke. Har aldrig kigget i manualen.  Men er sikker på at hældte jeg olie på, så var det rendt af igen

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: søger lidt hjælp til min fræser
« Svar #2 Dato: April 09, 2021, 01:34:00 »
Mon man ikke kan bore et lille hul i toppen 3 mm . For når det bliver varm så dannes der overtryk og så vil fedt og olie forsøge at løbe ud

simon peter

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
Sv: søger lidt hjælp til min fræser
« Svar #3 Dato: April 11, 2021, 01:21:46 »
først og fremmest tak for de gode svar. jeg har fundet ud af at det nederste nåleleje i bunden er gået, der er et slør på 0,6 mm i lejet. så har jeg også fundet ud af der var kommet fedt ned i den nederste del, som var størknet og så kan jeg se at lejet har været varmt. Ifølge manualen så skal den nederste del smørs med olie (vangeolie 220) og den øverste del skal smørs med fedt. og der var lavet et hul i toppen til udluftning af vertikalhovedet fandt jeg ud af.