Forfatter Emne: Drejebænk er nu kommet igang  (Læst 3577 gange)

Otto

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Drejebænk er nu kommet igang
« Dato: Juni 10, 2020, 22:07:56 »
Så er det lykkes mig at få min drejebænk til at køre
Den har været adskilt rengjort og samlet igen. Det er også lykkes mig at finde en topslæde i 3 forsøg den første ville  ikke sende den til DK den næste måtte jeg gøre brug af money back på ebay den sidste kom hele vejen.

Mit næste step er at finde noget om skærehastigheder så jeg ikke ødelægger alt for meget, så hvis der er nogen som har noget som er godt at læse i den forbindelse vil jeg være rigtig glad for at høre om det.

Jeg har også læst lidt omkring vinkel på drejestålet, hvor der de fleste steder står en vinkel på 7 grader i forhold til emnet man drejer er den vinkel stadig brugbar på platter

I øvrigt tak for den hjælp som jer indtil videre har fået her fra forumet

har vedhæftet et billede af drejebænken som jeg nu har stående i mit alt for lille værksted.

Otto

David

  • Gæst
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #1 Dato: Juni 10, 2020, 22:37:08 »
Den ser super godt ud 😊👍

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2020, 01:06:28 »
EMCO  [th] ]flub[ Tillykke og velkommen i klubben ]jul[

Skærehastighed. :(  Det her er et godt sted at begynde. http://www.fagteori.dk/skaerehastighed.aspx
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.

oleSV

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 94
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2020, 21:11:29 »
Misundelsesværdigt for en uden værksted  :)

Er det en slags mini fræsehoved der er på borepatron i baggrunden, eller “bare” en søjleboremasken

Hvordan fungerer det? Sidder den på sin egen slæde eller?

Mindes ikke at have set sådan en sammensætning før, troede først at det bare var en lidt klemt søjleboremaskine , men den ser påmonteret ud synes jeg

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2020, 21:45:09 »
Man kalder det for en fræse-søjle
Og det er originalt tilbehør til Emco

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2020, 23:36:04 »
Tillykke med den så skal du i gang med arbejdet

Otto

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 18
Sv: Drejebænk er nu kommet igang
« Svar #6 Dato: Juni 23, 2020, 13:47:43 »
Hej

Som rh skriver er det en fræser og man bruger slæden på drejebænken til at flytte emnet når man fræser på den.

Hans
Det eneste som jeg har prøvet indtil videre er drejning på nogle stålstænger som skulle have konus på enderne samt fræse i noget alu i forbindelse med det samme projekt

Jeg må så også sige hvor er der mange ting som er nemmere når man lige har den stående