Forfatter Emne: Reservedele til en WM280 Drejebænk  (Læst 8216 gange)

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #15 Dato: December 10, 2012, 09:22:15 »
Jeg ville nu prøve at spænde den op på det glatte stykke og teste om den ikke er bøjet lige der hvor nedstikningen bag brystet er lavet.

jens

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2615
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #16 Dato: December 10, 2012, 09:57:38 »
Ja en opspænding i trekloen, sådan at hvor den har fået skævheden, akurat stikker udenfor, og så små forsigtige slag med en fiberhammer. Det er vigtigt at få den rettet, hvor skævheden er, ellers bliver det ikke helt godt-

Hvis du har adgang til en lidt kraftigere drejebænk, har jeg rettet masser af skæve aksler på følgende måde.
Opstænding som nævnt ovenfor, nylon klods i stålholderen.
Så starter man forsigtigt, med at presse på højeste punkt, man har jo så tværskalaen, at køre efter, og giver den så en 1/10 mm af gangen og fortsætter til den er lige. (uden rotation på trekloen :) )
Det er vigtigt ikke at presse den så meget, at den bliver skæv til den modsatte side, for så bliver det aldrig helt godt, og den vil nem blive skæv igen.

mvh jens

Ps hvis du tager turen til Randers Nø, skal jeg gerne rette din aksel u/b
Husk altid at skille tingene ad.

Steen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 21
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #17 Dato: December 10, 2012, 13:51:56 »
Hej Jens, mange tak for tilbudet, det frister meget da jeg arbejder i Århus, jeg vender lige tilbage hvis det bliver aktuelt, har lavet en aftale med en lokalbekendt.  

I mellemtiden er Warco vendt tilbage med bekræftelse på at de har sagerne, og jeg har allerede bestilt den lille 'key' som holder splitten.  140,- for 2 stk incl moms og levering, 8)  så vil jeg helere bruge tiden på at forbedre sikkerhedsmekanismerne på bænken,

 ;D
 

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #18 Dato: December 10, 2012, 15:38:44 »
Hej Steen

Hvordan præcist kontaktede du Warco ?

Hvordan bestiller og betaler man ?

Steen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 21
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #19 Dato: December 10, 2012, 23:15:44 »
Hej Max det var ret lige til jeg gik Ind på deres hjemmeside:  www.warco.co.uk   og valgte contact med subject: spares,
og skrev en kort meddelse til dem angående reservedele og med reference til min operators manual.
Det var søndag, mandag omkring middag fik jeg svar.
Efter en kort dialog omkring betalingsmåde via Pay Pal var den på plads.
Nu går jeg bare og venter på stumperne :)
« Senest Redigeret: December 11, 2012, 08:12:51 af Steen »

Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #20 Dato: December 11, 2012, 12:41:30 »
Hej Steen

Tusind tak for info, det kan jo være rart at vide hvor man får stumperne fra når engang ens drejebænk begynder at gå i stykker :)

ErlingSj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Reservedele til en WM280 Drejebænk
« Svar #21 Dato: December 11, 2012, 16:26:53 »
Jeg brugte også en del tid på at kigge på deres hjemmeside. Fandt en stålholder, men de ved ikke hvilken størrelse deres platter har! Man kan heller ikke bestille ekstra platter fra hjemmesiden ud fra deres varenummer.
http://www.warco.co.uk/indexable-lathe-tools/302781-sdjc-index-lathe-tools.html
Men det er lækkert med et link til en forhandler af Weiss maskiner, som har reservedele hjemme. Tak for det.