Forfatter Emne: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker  (Læst 4921 gange)

Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Dato: November 20, 2012, 11:17:27 »
Jeg kunne godt tænke mig at køre hvad i mener om denne sag
Sagen er at jeg har haft en KEF bænksliber til salg i DBA.dk  og er blevet købt af en ungdomsskole tæt ved Holstebro. Det er en sliber som har en vægt på 20 kg.
Den er blevet sendt med GLS Danmark A/S
Da maskinen var nymalet, blev den lagt i en kraftig papkasse med forstærket bund og en skumplade i bund og sider.
Ved ankomst viser det sig at den har lidt alvorlig skade under transport med GLS. Bundstykke / fod er brækket af, og der er tydelig spor på kassen at den har været tabt eller faldet ned.
Ungdomsskolen har haft rettet henvendelse til GLS Danmark A/S  om erstatning. GLS nægter at betale skaden. Kr. 1500 De henviser til at den ikke er pakket forsvarligt ind. Og de mægter også at sende en mand ud for at besigt skaden, men har fået sendt et par foto.
Min påstand er at hvis det skal pakkes beder ind så skal jeg tage madrassen i min seng og pakke uden om. Sådan en indpakning er ikke realistisk, og hvis alle skulle gøre det så bil der blive dobbelt så mange lastbiler på vores veje. 20 kg jern har en masse energi som ikke lige lader sig stoppe. Der er sket det at en chauffør på et tidspunkt under transporten har tabt pakken. Og det ansvar vil GLS Danmark A/S ikke påtage sig.
Hans


Max

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 573
    • Sandcastle
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #1 Dato: November 20, 2012, 11:22:24 »
Min erfaring siger mig, ja kan det ikke tåle at blive smidt med, ja så er det ikke forsvarligt pakket ind.

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #2 Dato: November 20, 2012, 16:09:40 »
Har sendt en del 15-20kG pakker for nyligt med GLS, de små piger i Bilka pev lidt når de skulle flytte dem, har ikke fået nogle tilbagemelding om de har taget skade så går ud fra de er kommet helt frem, så det er måske et enkeltstående tilfælde det er også modtagerens opgave at kigge pakken efter før der kvitteres for modtagelsen, er pakken beskadiget gør jeg indsigelser hvad enten det er Post pest ell GLS. Hvad skal vi så kalde dem "Globale Last Smidere"  ;D.
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

STANKO

  • Gæst
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #3 Dato: November 20, 2012, 17:15:45 »
Jeg fik en  pakke forleden , den havde de stillet hos underboen , jeg var hjemme på første sal

de har ingen kvitering fra mig ???

Jeg har lidt svært ved at stole på dem efter  dette

men på den anden side kunne man tjene fedt på dem  ::) send noget , håb på at de ikke får en kvitering , og forlang pengene for forsendelsen retur

man kunne også sætte en af de vædske målere på , og skrive , denne side op

hvis vædsken er løbet ud ved ankomst , tjah så må de erstatte det

har selv været i fragt branchen , og nogle kunder havde sådanne målere på


så kan fragfirmaet ikke påstå at de har behandlet varen ordentligt

et accerellometer er også en mulighed 

Rim

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 143
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #4 Dato: November 20, 2012, 19:39:52 »
 8) Stanko det er jo et kompromi, har også forsøgt at finde dig på første sal det er ikke altid lige til ;D og når de tager pakken med igen så er det også træls, så laver man en aftale om at de må stille den et sted og så er man rigtig ude at s.... hvis pakken ikke er der eller den er beskadiget. Livet er ikke let og man dør af det ::)
Claus.
Livet er for kort til små værksteder, Aboga 823 , Mondiale

STANKO

  • Gæst
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #5 Dato: November 20, 2012, 20:44:25 »
Jeg havde ikke givet mit samtykke til at stille pakken ,og bestemt ikke på stueetagen
der er der livllg trafik

når der står første sal med bogstaver (ikke   1,  ,men første sal)

så burde alle kunne finde ud af at gå op af trapperne 

men det slår ikke pest danmark , de havde stillet en pakke på min postkasse , og den står på deres egen ordre jo ude ved fortorvet ,, der er der enormt meget trafik ,

jeg mangler ikke mindre en tre pakker , alle nogen som de kunne aflevere ved min dør (på første )


de er pist væk borte

hvis de har stået til gratis uddeling på det offentlige fortov , ja så kan jeg godt forstå de forsvinder  ::)

Søren

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1366
    • Frylunds Maskinforum
Sv: Advarsel ? brug ikke GLS til for sendels af pakker
« Svar #6 Dato: November 22, 2012, 11:15:57 »
Jeg venter en pakke som kommer med UPS.
De var der så i går, men kl 11.20 var der ingen hjemme.
Ringede så ti ldem, for at bede dem om at stille den, men det ville de ikke
da sælger havde krydset af i "kræver voksenunderskrift".
Så nu måtte jeg ulejlige min svoger og svigerinde som arbejder på aftenhold
og bede dem tage imod pakken.
Bad endda UPS om, at få deres chauffør til at ringe til mig, så jeg kunne modtage den på job,
men de kører ikke med telefon var svaret. Sikke dog en gang hattefis.
Næste gang, så bliver jeg nødt til at oplyse sælger om at der ikke skal krydses
af i det felt. :(
Mvh Søren

Roder med (alt alt - ALT for) meget. :) Til gengæld så keder jeg mig heller aldrig. :D