Forfatter Emne: Mere ukendt værktøj  (Læst 4104 gange)

Dr. Metallic

  • Gæst
Mere ukendt værktøj
« Dato: April 15, 2012, 07:45:52 »
Da jeg jævnligt er ude og bjærge rare ting og sager til mit værksted, så støder jeg fra tid til anden ind i ting hvor jeg ender med at gå og gruble over hvad hulen formålet med tingen er.

Denne her er fundet sammen med et sæt briller til formodentligt en Weiler drejebænk, med pinolhøjde 130mm. Jeg er ikke i tvivl om at den hører sammen med brillerne, da de lå sammen, og er samme kedeliggrå farve. Bundpladen er slebet og skal uden tvivl spændes på et eller andet. Ifølge sælger er det er 'rå ufærdig værktøjsholder' til en drejebænk, hvor så man selv fræser ud i klumpen til sine værktøjer. Klumpen kan indeksere ved at aktivere nederste håndtag. Jeg overvejede at sælge den som en slags deleapparat?

Nogen bud på oprindeligt formål?

STANKO

  • Gæst
Sv: Mere ukendt værktøj
« Svar #1 Dato: April 15, 2012, 13:56:29 »
Et skud fra hoften

en stål holder

x antal stål monteret (hvor mange klik/indekseringer har den ?)

plandrej , hiv i håndtag og drej til næste værktøj      KLIK      klar til feks langsdrejing

osv 


Hans Ingvorsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1357
Sv: Mere ukendt værktøj
« Svar #2 Dato: April 15, 2012, 20:35:35 »
Med de to små stempler ligner det mere noget til hydralik pumpe-
Hans

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mere ukendt værktøj
« Svar #3 Dato: April 15, 2012, 21:05:52 »
Stanko - Det er jo sådan cirka det samme som ham jeg fik den fra...

Hans - Det har intet med hydraulik at gøre, men jo, jeg kan godt se hvad du mener.


Er der nogen der mangler lidt legetøj, enten som stålholder eller deleapparat? Den kan sikkert erhverves billigt, hvis man spørger pænt  :D

Bj@rne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 360
Sv: Mere ukendt værktøj
« Svar #4 Dato: April 15, 2012, 21:18:18 »
Jeg fik et tilbehørskatalog med min weiler, hvis jeg kan finde ud af hvad den er får jeg den så?  ;D

Nej det er bare gas, men jeg vil gerne kigge efter og se om den er beskrevet der (måske er jeg intr, ligner den noget der kan spændes på fortsætterslæden?)

Mvh

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: Mere ukendt værktøj
« Svar #5 Dato: April 15, 2012, 21:30:58 »
Weiler er mit gæt ud fra brillerne, du kan se dem i den blå avis da de er til salg der. Jeg vil ikke forære dig den, så billigt som du ønsker tingene, så vil det nemlig være en sand fornøjelse at se dig vride lidt kroner ud af mullen  ;D :P

Men kig endeligt og se om vi alle kan blive lidt klogere  ???
« Senest Redigeret: April 15, 2012, 21:33:51 af Dr. Metallic »