Forfatter Emne: Fræser til hobbyrummet  (Læst 9983 gange)

STANKO

  • Gæst
Sv: Fræser til hobbyrummet
« Svar #15 Dato: Marts 26, 2012, 16:46:41 »
ang bræddebolte

da de er/skal være  fræst af på siderne , er spænde fladen ikke helt så lille

jeg foreslog dem ikke til at spænde skruestikken fast

men til opspænding af emner

her er der ikke noget der forhindrer bordet i at brække op

så jeg foretrækker at bolten gir sig ,,i stedet for bordet  ;)

hvis du har en t bolt der er stærkere end bordet og spænder til ,, ja så brækker bordet op

hvis du ikke spænder så hårdt ,, ja så har du ikke brug for så stærk en bolt  :D

og ønsker man at ha 6 af hver længde ,, er (affræste) bræddebolte en billig og brugbar løsning

et stykke fladjern med en skrue og locktite

det må vel betyde at fladjernet har gevind

det må så betyde at skruen (også den på 200mm har gevind hele vejen til hovedet


hvis det locktite løsner sig , og man ved montage spænder skruen ned i bunden af Tsporet , i stedt for emnet fast ,, ja så brækker man bordet op

det har jeg set ske , og det var enda en der var svejset , desværre var det en klat svejsning der blev dyr ::)

personen stod der og spurgte ,,jamen hvordan kunne det ske ?? emnet var ikke engang spændt fast endnu

det kan umuligt ske med en bræddebolt

men det er da en brugbar løsning , man skal bare være på vagt for at Myrphy slår til ,, men det gælder jo alt hvad man laver


til skruestikken er en bred Tbolt at foretrække

men her bliver bordet også klemt imellem stikken og Tbolten ,,så her KAN man udnytte boltens fulde styrke

og der følger vist tit bolte med til skruestikken , eller s vorherre bevars 2 stk


men 24 til 30 stk til opspænding af diverse emner der ikke skal vold bearbejdes . der virker bræddeboltene fint

 



« Senest Redigeret: Marts 26, 2012, 16:50:46 af STANKO »