Forfatter Emne: hej jeg er ny her  (Læst 9264 gange)

møffe

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #15 Dato: Februar 27, 2011, 12:09:11 »
ja jeg fik den så ikke. den blev læsset på en trailer da jeg ankom kl 0930 og før det kunne jeg ikke komme igennem på telefon. så jeg trak en nitte. så jagten fortsætter.

Dr. Metallic

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #16 Dato: Februar 27, 2011, 16:18:54 »
Det er da noget p*s hvis ikke man kan lave en aftale med en sælger. Jeg har lige hentet en Pedersen fræser, og heldigvis kunne jeg overbevise ham om at vi skulle have en klokkeklar aftale idag, som jeg i øvrigt bekræftede på mail (det er altid godt med en skriftlig aftale) sælger har fået et hav af henvendelser på maskinen efter jeg lavede en aftale med ham, og peb og vrælede over den alt for lave pris han havde sat.... ;D

Det er så bare noget rigtigt p*s at fræseren er så tung så vi ikke kan læsse den af containerladet i dag, men der er vel næppe nogen der stjæler 2 tons maskine i nat  ??? ::)

møffe

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #17 Dato: Februar 28, 2011, 20:48:58 »
så blev der handlet. http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/drejebaenk/annonce/10318205

jeg kunne ikke lade være. hvis den ikke opfylder mine behov ser det jo ud til at det er meget nemt at sælge den igen.

så skal jeg bare finde en rullepinol og nogle stål og platter.

men vil tro den bruger 12mm

ibot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 227
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #18 Dato: Marts 01, 2011, 11:11:00 »
Steffen har sit eget Vesuv-museum.
Og har dannet en Facebook-gruppe om Vesuv.
Se her nederst på siden:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/25/aft/53194/afpg/3

møffe

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #19 Dato: Marts 01, 2011, 17:37:47 »
tak for det.

nu kan jeg jo ikke ladevære med at tænke om det kan lade sig gøre atmontere fodbremse på sådan en gammel bænk. jeg tænker noget gocart skive og kaliber?

er sådan noget prøvet. og hvordan er det normalt lavet på en bænk med fodbremse?

Palle

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #20 Dato: Marts 01, 2011, 18:51:15 »
Hvordan er næsen på spindlen?
Hvis det er med gevind, så fortsætter trekloen med at rotere, hvis du bremser maskinen.
Forestil dig selv følgerne.
Men normalt er der på billige drejebænke en skivebremse på motoren.
Remmene holder meget kort tid hvis man bruger den flittigt.
Bremsepedalen skal udover at aktivere hovedcylinderen, også afbryde for strømmen til motoren.
Det er ret simpelt at lave. Jeg vil tro det er billigst med stumper fra en bil. Men hvorfor?

møffe

  • Gæst
Sv: hej jeg er ny her
« Svar #21 Dato: Marts 01, 2011, 19:19:06 »
jeg har endnu ikkearbejdet på en bænk uden bremse. det var jo bare rart at have. og jeg har masser af bildele på lager.. alt op til 330x28mm bremser..  ;D

men jeg må lige gennemgå den når jeg får den hjem.