Forfatter Emne: en god ide  (Læst 5086 gange)

maskinmanden

  • Gæst
en god ide
« Dato: Juli 05, 2007, 15:37:53 »

hej jeg er igang med en uddandelse som maskinarbejtet og er lige blevet færdig med h2. og da jeg gik på skolen fik jeg en god ide. :)
Hvofor bliver der ikke lavet en undervisnings video/dvd. af de forskellige arbejtsprosesser, jeg tror det ville hjælpe mange. bla. er jeg ikke en haj til cnc og ville være glad for at have sådan et hjælpeværktøj.
det er ikke ment sådan at skole og lære blev overflødige.
men det ville være en hjælp.

dynamic35

  • Gæst
Sv: en god ide
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2007, 18:57:06 »
Hej...

Jeg ved ikke hvor du går i skole henne, men jeg har netop færdig gjort min uddannelse som maskinarbejde på Aalborg Teknisk skole. De køre alt fagligt undervisning på selvstudie over computeren, men vidio og en masse hjælpe funktioner som gør undervisningen lidt mere interessant...

Kan varmt anbefales hvis du er fra nordjylland.

tinatulle

  • Gæst
Sv: en god ide
« Svar #2 Dato: September 19, 2007, 13:21:15 »
Jeg går selv pt på aalborg teknisk skole. Så gode er de vidioer heller ikke.... Men ja der burde laves noget mere inden for det..

Hilsen Tina

Mikkel B

  • Gæst
Sv: en god ide
« Svar #3 Dato: Oktober 11, 2007, 19:57:57 »
Nu er det jo sådan at du gerne skulle lære om de ting hhv. på din arbejdsplads og på skolen. Selvom en video kan give et indtryk af metoder og arbejdsgange, er hands-on jo den eneste måde at lære det på.
Få hellere fat i mester og sig du vil til at trykke lidt på knapper og find så en god svend der kan lære dig op. Hvis du gerne vil være en haj til CNC så er det den eneste vej frem. At sidde hjemme og glo video bliver du ikke en dygtig håndværker af.

Bo_hansen

  • Gæst
Sv: en god ide
« Svar #4 Dato: November 08, 2007, 13:42:29 »
Mikkel B har ret!

Du får intet ud af at se videoer om cnc-programmering... Det eneste du får ud af ved at se en video, er at du kan se hvordan maskinerne arbejder - det kan du gøre på www.youtube.com. Som mikkel B sagde, er den eneste måde at blive dygtig på, at få en god svend, der har lyst til at lære fra sig til at sætte dig igang med det og lade dig trykke på knapperne. Det er den eneste måde du får erfaring på, så du kan lære noget om hvordan maskinen opfører sig, de forskellige styrringer og opstillinger på cnc.

Bo