Debat Forum > Gode Links, Tip og Trick

pilot start på alm. cut 60

(1/3) > >>

tk:
  Jeg så denne video på you tube. Det er jo en simpel operation, hvis det kan gøres.
 Selvom det koster et p80 håndsæt. Men jeg tænker på om ikke maskinen kan tage skade
 af denne behandling? Men det er der måske nogle her der kan svare på. [th] [quest] ]kr[ ]flub[

      Hilsen Teddy

                                   https://youtube.com/watch?v=gzyH67i8kwQ                    

(har lige rettet indlægget, så videoen vises korrekt. :) Mvh Søren)

 

jens:
Jeg har en CUT 40, der lavede jeg et forsøg med at tage en 1,5mm2 ledning, og forbinde til kobberdysen der er under porselænskappen, og så den anden ende til stell klemmen, så laver den en fin pilotbue.

Men som dig med samme tanker om den kunne tage skade, så det blev ved forsøget, men den tog ingen skade under forsøget.
Men der nævnes jo også i kommentarerne til videoen at på maskiner med pilottænding, er der et relæ som slår pilotbuen fra igen.

tk:
   Tak Søren. Jeg har aldrig rigtigt kunnet finde ud af det,  med at indsætte links!

  Jens. Det med tråden fra dysen,  og tilbage til returklemmen, har jeg også set.
 Men som du skriver. Er det bekymring om at, maskinen kører med start tænding
 under hele operationen. :( [quest]
   
   mvh. teddy 

jens:
Man skulle jo så bygge en boks på med et tidsrelæ, så der var pilotbue i eks 5sec. det må jo kunne lade sig gøre.
Udover den cut 40, har jeg også en Stahlwerk 60, som jeg købte, da den køre på 400 volt, der fortryder jeg stadigt jeg ikke købte den med pilot.
Nu er det begrænset hvor meget jeg bruger plasmaskærene, og er der håndskæring synes jeg ikke problemet er så stort.
Her mit interimistiske setup med cut40, som bla indeholder motoren fra grillen  :D
Skære her en 12 mm plade, med omkring 35 ampere.
 

tk:
    Du har ret med et relæ. Men den slags elektronik arbejde, kan mit syn ikke klare mere.
 Så det vil jeg overlade til andre og yngre folk.
    Den opstilling du viser på billedet, minder mig om de "skæregrise" vi havde til skærebrænderne, gad vide om de stadig bliver forhandlet?  De var gode når endelig
man fik det hele til at spille sammen.

   Hilsen Teddy

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version