Forfatter Emne: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)  (Læst 6190 gange)

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Dato: Januar 29, 2022, 19:30:53 »
.. nu er det 10 år siden jeg købte min første fræser! En Beijer UF2V Nr. 793 - sikken glæde, sikken hygge - sikke muligheder! Iso40 spindle og så enkel, at jeg selv kunne lære det!
..Der gik et par år, blev tilbudt en TOS universalfræser, også med ISO40 - jeg sagde JA og skød min Beijer af til næste i rækken og fik den kære TOS split af og slebet ned og malet, ikke noget kønt eksemplar blev den - Biltemas det bedste grønne og gule maling blev brugt - men nuvel, for en maskinmester med blod på tanden var jeg ikke til at slå ud af kurs - DRO blev indkøbt og jeg monterede den, se nu var det lækkert..! .
Troede jeg - jeg savnede min gamle Beijer, dens enkle opbygning og så var den så dejlig at justere på.. Fluks så jeg en Beaver! Den kunne jeg ikke lade stå.. Så en Bridgeport lignende fræser var nu i min garage, lykken var gjort! Iso30 konus og så var den lille!...

Men...Man lever vel for at prøve noget nyt... Så idag, har jeg solgt min TOS og netop, i løbet af stormen været på toppen af Djursland og hentet min nye Pedersen VPU250.

Nu håber jeg ikke jeg køber flere fræsere, 4.... faktisk 5 har jeg haft igennem fingrene, der var også en lille fræk italiener med MK2 hoved inde forbi værkstedet, desværre var den forlille, så jeg købte Beaveren, efter den... Nok om det!

10 år senere, endelig - er det lykkes.. JEG HAR EN PEDERSEN! Den står skarpt og venter blot på at jeg får støbt mine 380 kvm betongulv så jeg kan begynde at sætte ting ind :) Den kommer til at passe ved min Harun 265 og min lille Beaver skal stå ved min MOdigs HF190!

God weekend! :)
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Villy

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 422
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2022, 19:39:46 »
Jeg tror ikke du stopper her, du har jo masser a plads og tilsyneladende en bundløs pengekasse...... ]kr[ ]kr[ [th]

Hvilken tosse havde du...... [quest] [quest]

RH

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1377
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #2 Dato: Januar 29, 2022, 19:46:00 »
Den ser godt ud.
Tillykke med den.

Var det den til 10.000kr med lidt el-fejl?



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk


TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #3 Dato: Januar 29, 2022, 20:37:07 »
Jeg tror ikke du stopper her, du har jo masser a plads og tilsyneladende en bundløs pengekasse...... ]kr[ ]kr[ [th]

Hvilken tosse havde du...... [quest] [quest]

Nej jeg har faktisk været heldig igennem det hele, 6000,- for beijeren, som tossen os, og beaveren, Pedersen gav jeg 7000,- for.
Og har solgt dem for det jeg gav for dem 😊

Mener den, hed FA3C? Ordentligt bæst. Tung!
Blot en smed, gemt i en maskinmester

TheisKjeldsen1989

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 292
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2022, 20:38:26 »
Den ser godt ud.
Tillykke med den.

Var det den til 10.000kr med lidt el-fejl?



Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk

Ja jeg vsr hurtigt ude med 7000,-
Blot en smed, gemt i en maskinmester

Kenneth

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 650
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #5 Dato: Januar 29, 2022, 23:19:10 »
Tillykke med det nye udstyr - det må klø i fingrene :)

Hilsen Kenneth

Tommy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1794
Sv: Ny Fræser (forhåbeligt den sidste!)
« Svar #6 Dato: Februar 05, 2022, 11:50:30 »
Tillykke endnu en gang med den nye maskine Theis. Den kommer vi forhåbentlig til at høre mere om.

Desværre indsneg der sig nogle misforståelser, som blev til noget der ikke passer sig på Forum. Det er desværre hvad der kan ske, når man kommunikerer på skrift og ikke ser hinanden i øjnene.

Jeg har slettet tråden herfra, og må indrømme, at jeg ikke har sorteret indlæggene, Så skulle jeg gøre mig til dommer om den mening de var skrevet i, og det hverken kan eller vil jeg.

Hvis nogen har bemærkninger til beslutningen, er man velkommen til at skrive til Søren eller undertegnede.

Edit: Jeg sletter dette, om nogen dage, eller når tråden fortsætter, om det den handler om. ;)
« Senest Redigeret: Februar 05, 2022, 12:08:03 af Tommy »
Mvh. Tommy
Der skriver, som kvinder taler- Lidt hurtigere end hjernen kan følge med til. ;-)

System i rodet er bedre end rod i systemet.